رئیس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا آذربایجان شرقی:

نباید بین ورزشکارن بیماران خاص و پیوند اعضا با ورزشکاران عادی فرق قائل شد

1402/10/04 - 09:50 - کد خبر: 105358 نسخه چاپی

نصر: رئیس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان گفت: ورزشکارن بیماران خاص و پیوند اعضا همانند سایر ورزشکاران با تلاش شبانه روزی و رقابت با ورزشکاران همسطح خود با وجود مشکلات بیماری در به اهتزاز درآوردن پرچم کشور ایران اسلامی نقش آفرینی می کنند نباید تفاوتی با سایر ورزشکاران داشته باشند. 

به گزارش نصر، سعید نامور رئیس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان آذربایجان شرقی در مجمع عمومی سالیانه فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا که در سالن اجلاس آکادمی ملی المپیک برگزار شد؛ ضمن تمجید از عملکرد موفق فدراسیون در مسابقات جهانی 2023 استرالیا و موفقیت های ورزشکارانی که در این دوره از مسابقات جهانی برای کشور ایران افتخار آفرینی کردند؛ گفت: یکی از دغدغه‌های ورزشکاران بیماران خاص و پیوند اعضا عدم همترازی اختصاص پاداش قهرمانی در مسابقات جهانی و استفاده از سهمیه های ورود به دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی بدون آزمون است.
وی افزود: ورزشکارن بیماران خاص و پیوند اعضا همانند سایر ورزشکاران با تلاش شبانه روزی و رقابت با ورزشکاران همسطح خود با وجود مشکلات بیماری در به اهتزاز درآوردن پرچم کشور ایران اسلامی نقش آفرینی می کنند؛ لذا نباید تفاوتی با سایر ورزشکاران داشته باشند. 
نامور ضمن تقدیر از حمایت های معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان از وی به عنوان رئیس مجمع عمومی سالیانه فدراسیون ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا خواست تا از طریق مکاتبه وزارت ورزش و جوانان با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ارگان های مربوطه اشتغال، تحصیل قهرمانان جهان پیوند اعضا در مقطع تحصیلات تکمیلی بدون آزمون و همترازی پاداش قهرمانی را پیگیری و در خصوص اجرایی شدن آن اهتمام لازم را داشته باشد. 
سیدمحمد پولادگر در مجمع عمومی سالیانه این فدراسیون تاکید کرد: در ابتدا باید از اعضای مجمع بابت تلاشی که در ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا داشته اند، تشکر کنم و موفقیت هایی که در عرصه داخلی و بین المللی کسب شده در راستای تلاش هایی است که صورت گرفته است. 
وی ادامه داد: بحث عمده ای که در این جلسه مطرح شد به مطالباتی باز می گردد که نیاز به بررسی بیشتر دارد، افرادی که در این حوزه کار می کنند با سایر فدراسیون ها تفاوت داشته و دارند و نیاز است با نگاهی خاص به آنها توجه کرد. 
معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان یادآور شد: متاسفانه به دلیل عدم حضور ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا در رقابت هایی مانند پاراالمپیک نمی توانیم آن پاداش ها و تسهیلاتی که به مدال آوران این بازی ها داده می شود را در اختیار قهرمانان این فدراسیون قرار بدهیم، بودجه کل ورزش آنقدر اندک و ناچیز است که نمی توانیم نیازهای موجود و کنونی را برطرف کنیم، البته با همه این موارد بودجه این فدراسیون را در سال آینده 50درصد افزایش دادیم تا در حد توان و بضاعت قدمی برداریم. 
در ابتدای این مجمع سیدمحسن موسوی دبیر فدراسیون گزارشی از روند فعالیت های فدراسیون را به اطلاع اعضای مجمع رساند. کسب جایگاه پنجم جهان از سوی کاروان اعزامی ایران در رقابت های جهانی استرالیا و برگزاری رویداهای مختلف از جمله مواردی بود که مطرح شد.
انتهای پیام/
نباید بین ورزشکارن بیماران خاص و پیوند اعضا با ورزشکاران عادی فرق قائل شد حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار