معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز خبرداد؛

اجرای هم زمان پروژه‌های ترافیکی شهرداری/تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای روانسازی ترافیک تبریز در سال جاری

1402/10/03 - 16:27 - کد خبر: 105331 نسخه چاپی

نصر: معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز از اجرای همزمان پروژه‌ها و طرح‌های ترافیکی با هدف رفع معضل ترافیک درون شهری خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری یکصد میلیارد تومان برای روانسازی ترافیک تبریز تخصیص یافته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمدرضا روشنی در جریان برگزاری یکصد و شصت و پنجمین جلسه پارلمان شهری تبریز به تشریح اقدامات اجرایی شهرداری تبریز برای مدیریت و روانسازی ترافیک درون شهری پرداخت و افزود: پروژه‌های عمرانی با پیوست ترافیکی به طور همزمان در تبریز اجرا می‌شود.
وی اجرای پروژه احداث تقاطع غیر همسطح، خرید و نصب دوربین‌های ترافیکی، اجرای مسیرگشایی و ساماندهی معابر، اصلاح هندسی معابر، هوشمند سازی زیرساخت های نرم افزاری تبریز مانند اجرای فیبرنوری در سطح تبریز، احداث مسیر های دوچرخه سواری، توسعه حمل و نقل عمومی، مدیریت حمل و نقل بار و احداث مرکز  کنترل ترافیک تبریز را از جمله اقدامات همزمان شهرداری تبریز برشمرد.
روشنی خاطر نشان کرد: اجرای طرح های ترافیکی مانند محدودیت تردد، در کنار پروژه های عمرانی شهرداری می تواند در کاهش بار ترافیکی موثر باشد که مستلزم همراهی سایر ارگان ها و دستگاه های مرتبط است.
وی ادامه داد: این فضا در جامعه ایجاد شده که مسؤل مدیریت ترافیک تبریز، شورا و شهرداری است در حالی که این صحیح نیست بلکه ما جزئی از این مجموعه مدیریت ترافیک شهری هستیم که موظف به ایجاد زیرساخت هایی چون پل و معبر و.. هستیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز با اشاره به اینکه چهل درصد مدارس خصوصی و شصت درصد مدارس دولتی با نصب گاردریل، تابلو و... ایمن‌سازی شده اند، ادامه داد: ۹۰ درصد پروژه‌های شهری ترافیکی هستند و اکثرا در نقاط شریانی شهر هستند. 
روشنی اظهار کرد: از طریق نرم افزار گوگل مپ اطلاعات و داده هایی لازم برای مدیریت ترافیکی تبریز را استخراج می کنیم و در کنار آن مشاهدات میدانی نیز داریم که با تطبیق آنها داده های نرم افزاری دقیقی برای تدوین برنامه های کاربردی مدیریت هوشمند ترافیکی تهیه خواهیم کرد.
وی خاطر نشان کرد: شهر تهران، ۴۱۶ کیلومتر معبر دارد و هشت درصد معابر آن در ترافیک سنگین قرار دارد و این در حالی است که شهر تبریز تنها چهار دهم درصد ترافیک سنگین معابر دارد.
انتهای پیام/
اجرای هم زمان پروژه‌های ترافیکی شهرداری/تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای روانسازی ترافیک تبریز در سال جاری ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار