مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی خبر داد:

جریمه ۲.۱ میلیارد ریالی برای قاچاق آجیل خارجی در تبریز

1402/10/03 - 14:11 - کد خبر: 105318 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: متهم پرونده قاچاق آجیل خارجی به پرداخت دو میلیارد و ۱۴۴ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

به گزارش نصر، «صمد حضرتی» افزود: عوامل انتظامی در مسیر - آذرشهر - تبریز ۲۵۰ کیلوگرم آجیل شامل بادام هندی و مغز بادام خارجی را از یک دستگاه خودروی سواری کشف و پرونده آن را به این اداره کل ارسال کردند.
وی با بیان اینکه به این پرونده در شعبه ششم تعزیرات حکومتی تبریز رسیدگی شد، اظهار کرد: شعبه رسیدگی کننده پس از دریافت دفاعیات متهم با توجه به عدم ارایه مدارک قانونی لازم مبنی بر مجاز بودن حمل کالای کشف شده خارجی، اتهام قاچاق را محرز دانست و علاوه بر ضبط کالا، وی را به پرداخت جزای نقدی به میزان سه برابر ارزش کالای قاچاق محکوم کرد.

صاحب موتورسیکلت خارجی در میانه به پرداخت پنج میلیارد ریال جریمه محکوم شد
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به پرونده کشف یک دستگاه موتورسیکلت یک هزار و ۳۰۰ سی سی خارجی قاچاق در میانه از سوی عوامل انتظامی، گفت: این موتورسیکلت به ارزش پنج میلیارد ریال بود که به پرونده آن در شعبه تعزیرات حکومتی این شهرستان رسیدگی شد.
حضرتی، ادامه داد: شعبه رسیدگی کننده پس از دریافت دفاعیات متهم با توجه به عدم ارایه مدارک قانونی لازم دال بر مجاز بودن نگهداری موتورسیکلت خارجی، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط کالا وی را به پرداخت سه برابر ارزش کالا محکوم کرده بود.
وی یادآور شد: با رسیدگی مجدد این پرونده در شعبه ویژه تجدید نظر با توجه به در نظر گرفتن تناسب مجازات و تخلف انجام شده، مبلغ جریمه به میزان یک برابر ارزش آن موتورسیکلت کاهش یافت.
در نیمه نخست امسال به دنبال رسیدگی به یک هزار و ۹۲۰ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز در آذربایجان شرقی، قاچاقچیان به پرداخت بیش از دو هزار و ۲۸۰ میلیارد و ۷۱۴ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.
انتهای پیام/
جریمه ۲.۱ میلیارد ریالی برای قاچاق آجیل خارجی در تبریز خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار