در صحن شورای شهر تبریز تشریح شد؛

دلایل ترافیک تبریز از زبان شهردار

1402/10/03 - 10:55 - کد خبر: 105288 نسخه چاپی

نصر: شهردار کلانشهر تبریز گفت: ترافیک تبریز در تایم های خاص تولید می‌شود، تمام تلاش ما این است که بتوانیم در چند هفته آینده بار ترافیک را کمتر کنیم. 

به گزارش نصر، صبح امروز یکشنبه 3 دی در جلسه علنی شورای شهر تبریز "یعقوب هوشیار" به ارائه گزارش خود در حوزه ترافیک پرداخت و گفت‌: ترافیک کلانشهر ها جزء دغدغه های شهری است، یکی از عمده ترین مسئله ترافیک افزایش خودرو ها است. در سال ۹۶ تعداد خودروها ۴۵ هزار دستگاه بود و در حالی که این تعداد امسال به  ۸۵ هزار دستگاه خودرو رسیده است، خیابان های تبریز پاسخگوی این حجم از خودرو ها نیست. 
هوشیار با اشاره به دو مورد مدارس و مطب پزشکان گفت: روز های پنجشنبه و جمعه ترافیک نسبت به دیگر روز ها کمتر است چون مدارس و مطب ها تعطیل هستند.  
شهردار اظهار داشت: طی سال های گذشته دولت به وسایل حمل و نقل عمومی توجهی نکرده است  و در یک سال گذشته  توانستیم فقط ۵۱ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر تبریز اضافه کنیم، ۱۵۰ دستگاه اتوبوس با دولت قرار بسته ایم و قرار است این تعداد اتوبوس به ناوگان حمل و نقل اضافه شود.
وی اذهان داشت: در رابطه با ترافیک شهری تبریز نیز اقدام خاصی انجام نشده بود و اخیرا نصب دوربین های هوشمند شروع شده است و تمام خودرو ها بررسی خواهند شد. 
هوشیار در ادامه به دیگر دلایل ترافیک در کلانشهر تبریز اشاره کرد و گفت: این که در یک ماه گذشته ترافیک سنگین تر شده است به خاطر پروژه هایی در حال اجرا در دو اتوبان کسایی ( کنارگذر جنوبی ) و پاسداران ( کنار گذر شمالی) تبریز است.
وی با تاکید بر اهمیت حضور پزشکان و قطب بودن تبریز در این حوزه گفت: به خاطر امکانات موجود؛ تبریز قطب درمانی  شمالغرب کشور شده است؛ دانشگاه علوم پزشکی نیز تلاش هایی را انجام می دهد تا مراکز درمانی و مطب ها را به نقاط مختلف شهر انتقال دهد؛  از تمام اصناف، مدارس و جامعه پزشکی می‌خواهیم به مدیریت شهری در حوزه ترافیک کمک کنند.

ترافیک مجتمع سلامت
وی سپس به ترافیک مقابل مجتمع سلامت اشاره کرد و گفت: مرکز سلامت در سجادیه واقع است که به آقای دادستان هم نامه نوشتیم تا محل خالی کنار این مجتمع را در اختیار مردم قرار دهند تا بتوانند خودرو ها را پارک کنند، اما مالک ممانعت می کند.
وی با اشاره بر ضرورت توجه به آلودگی هوا گفت: این موضوع مهمتر از ترافیک است؛ این همه صحبت می کنیم اما کسی از ایران خودرو صحبت نمی‌کند، چرا ایران خودرو خودرویی که بیش از 15 سال کار کرده را از رده خارج نمی کند؟ 
شهردار کلانشهر تبریز گفت: ترافیک تبریز در تایم های خاص تشدید می‌شود، تمام تلاش ما این است که بتوانیم در چند هفته آینده بار ترافیک را کمتر کنیم. 
وی ضمن تاکید بر اهمیت حمل و نقل عمومی گفت: حمل و نقل عمومی بسیار مهم است  و رابطه بین حمل نقل عمومی و مردم یک رابطه فنی و مهندسی می باشد. 

گزارش خبرنگار نصر می افزاید، ترافیک شدید در هفته های اخیر خیابان های کلانشهر تبریز را به بزرگترین پارکینگ کشور تبدیل کرده است ؛ امیدواریم در هفته های اخیر بر اساس وعده های شهردار تبریز شاهد کاهش بار ترافیکی در این کلانشهر باشیم.


انتهای پیام/
دلایل ترافیک تبریز از زبان شهردار محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   جاویدطلوعی   4 ماه پیش  

سلام مدیریت و کنترل ترافیک بااستفاده همزمان از روشهای تنظیم تقاضا و مدیریت عرضه امکان پذیر خواهدبود. ازدحام و راه بندان های گسترده در شبکه معابر تبریز در روزهای اخیر معلول غفلت از کاربست همزمان روش های تنظیم تقاضا و مدیریت عرضه هست. صدور مجوزهای غلط در ساخت و ساز اقدامات صورت پذیرفته شهرداری درمدیریت عرضه با شکست مواجه نموده است.
پژوهشیار