در کنفرانس بین المللی تهران؛

رئیسی: دست آمریکا و غرب رو شد؛ آنها یک طرف‌ جنگ غزه هستند

1402/10/02 - 17:50 - کد خبر: 105252 نسخه چاپی

نصر: رئیس‌جمهور گفت: در جریان غزه دست آمریکا و بسیاری از غربی‌ها رو شد؛ آنها نه طرف صلح بلکه یکی از طرف‌های جنگ هستند؛ هر قطعنامه‌ای که در سازمان ملل برای آتش بس پیشنهاد شد را وتو کرد و تمام امکانات تسلیحاتی و مالی و امنیتی خود را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داد.

به گزارش نصر، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز شنبه در کنفرانس بین‌المللی تهران درباره فلسطین گفت: آنچه ما را به هم نزدیک کرده دغدغه مشترک همه جهان اسلام و و فرهیختگان و مسئولان و چهره های سیاسی فرهنگی اجتماعی و فعالان رسانه ای است. موضوع فلسطین موضوع محوری است نه فقط برای جهان اسلام بلکه برای جهان بشریت.
رئیس‌جمهور تصریح کرد:موضوع فلسطین، دغدغه همه انسان های بیدار و با وجدان در سراسر عالم است؛ جریان نظام سلطه با سلطه گری و ظلم می خواهد حقوق مردم فلسطین را ضایع کند و توجهی به قانون و انسانیت ندارد، آنچه برایش اهمیت دارد، منافع نظام سلطه است؛ این مسأله باید همه را به فکر و اندیشه وا دارد.
وی با تاکید بر اینکه موضوع فلسطین دغدغه همه انسان های بیدار و باوجدان در سراسر عالم است، اظهار داشت: آمریکا و صهیونیست‌ها باید به اتهام جنایت علیه بشریت در دادگاه بین المللی محاکمه شوند.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه جنایات رژیم صهیونیستی، کشتار زنان و کودکان، از بین بردن خانه‌های مردم فلسطین موجب تاسف است، گفت: آنچه موجب تاسف بیشتر است، حمایت بی چون و چرای آمریکا و چند کشور غربی از جنایات این رژیم است. آنچه از این تاسف‌بارتر است ناکارآمدی سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های مدعی حمایت از حقوق بشر است.  آنچه موجب تاسف بسیار جامعه بشریت است، این است که این جنایات در مقابل دیدگان همه اتفاق می‌افتد و یک نظم ناعادلانه جهانی امروز در جهان شکل گرفته که محصول آن جنایات هولناک علیه بشریت شده است.
وی تصریح کرد: بشریت باید برای شکل دادن به یک نظم نوین جهانی اندیشه کند و این دست نشست‌های هم‌اندیشی باید برای شکل دادن به نظم نوین جهانی همکاری و مساعدت جدی همراه داشته باشد. راهکار مقابله با اشغال اولا اخراج اشغالگر است ثانیا مجازات اشغالگر و ثالثا پرداخت خسارات از طرف اشغالگر است؛ در تمام موازین حقوقی این راهکار مقابله با اشغال است.
آیت‌الله رئیسی افزود: اگر این اشغال به جای یک سال شد ۷۰ سال، به هیچ عنوان ادامه آن مشروعیت نمی آورد؛ خیلی از افرادی که معتقدند باید به رژیم صهیونیستی رسمیت بخشید، به این مسأله پاسخ دهند که مگر ادامه اشغال، مشروعیت می آورد؟ در کدام مکتب حقوقی گفته اند اگر اشغالگر به اشغال ادامه داد، حق مالکیت پیدا می کند؟  در هیچ نظام حقوقی نداریم که ادامه اشغال، مشروعیت یا مالکیت ایجاد می کند. اشغالگر، همیشه اشغالگر است و باید به اشغال خاتمه داد. دفاع مردم فلسطین، حق مشروع آنهاست حق دفاع مشروع را همه موازین بین المللی به رسمیت می شناسند.
رئیس جمهور اظهار داشت: آمریکایی‌ها با ادعای برقراری صلح، قراردادهای کمپ‌دیوید، شرم‌الشیخ و اسلو را امضا کردند. آیا رژیم صهیونیستی به این قراردادها وفادار بود؟ خیر. این رژیم صدها بیانیه شورای امنیت و سازمان ملل را نقض کرد، این رژیم به هیچ قرارداد و پیمانی وفادار نبوده است. این رژیم بیش از ۴۰۰ قطعنامه و بیانیه بین‌المللی را زیر پا گذاشته است.

 دست آمریکا و غرب در تحولات غزه رو شد
رئیسی تصریح کرد: تلاش کردند با مساله عادی سازی جنایات رژیم صهیونیستی را به حاشیه برانند اما نتوانستند. ملت‌ها و مردم فلسطین متوجه هستند که تنها راه حل مساله فلسطین، احقاق حق ملت فلسطین است. در جریان غزه دست آمریکا و بسیاری از غربی‌ها رو شد. آنها نه طرف صلح بلکه یکی از طرف‌های جنگ هستند. هر قطعنامه‌ای که در سازمان ملل برای آتش بس پیشنهاد شد را وتو کرد. تمام امکانات تسلیحاتی و مالی و امنیتی خود را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داد.
وی با تاکید بر اینکه توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و مقتدر فلسطین از مسائل مهم است، اظهار داشت: رفع محاصره غزه، باز کردن گذرگاه‌ها برای امداد به مردم مظلوم و مقتدر فلسطین است. کوچ اجباری مردم غزه در دستور کار امریکایی‌ها قرار دارد. این چه ظلمی است به مردم فلسطین و چه بازی سیاسی است که دنیا گرفتار آن شده است!
رئیس جمهور بیان کرد: جریان غزه نقاب را از چهره نفاق کنار زد و بر همه جهانیان ثابت شد که آمریکا جنایت و نسل کشی می کند و مدعیان مبارزه با نسل کشی و تبعیض نژادی، خود بزرگترین عاملان تبعیض نژادی و و نسل کشی اند و متهم به این اتهام هستند.
آیت الله رئیسی آمریکا یک طرف اصلی جریان غزه است و ماهیت جنگ افروز آمریکا بر همه مشخص شده است، همه می دانند که آمریکا عامل ثبات نیست عامل بی ثباتی و از بین بردن صلح در منطقه و جهان است؛ در هیچ جای دنیا آمریکا عامل ثبات نبوده؛ همه جا عامل بی ثباتی و به هم ریختن امنیت مناطق جهان بوده است.
رئیس جمهور با بیان اینکه خون مطهر شهدای غزه و فلسطین، روشنگری های زیادی برای عالم کرده است که بدانند امروز در دنیا چه می گذرد، اظهار داشت: جایی به نام شورای امنیت که باید برقراری امنیت کند، رسما استیصال خودش را اعلام کرد و گفت از ما کاری برنمی آید؛ سازمان های بین المللی هم اعلام کردند از ما کاری برنمی آید. ناتوانی و ناکار آمدی سازمان های بین المللی امروز برای همه در جهان روشن شده است؛ مردم جهان نباید به اینها اتکا کنند و بدانند باید سازوکار دیگری را دنبال کنند که بتواند نظم را در جهان برقرار کند.
وی تصریح کرد: رؤسای کشورهای جهان! به خدا و و جدان چگونه می خواهید پاسخ دهید؟ در مقابل تاریخ چگونه می خواهید تحلیل کنید و چه بهانه ای بیاورید برای عدم دفاع جانانه از حقوق مردم فلسطین؟ از فقط بسنده کردن به یک محکومیت یا ابراز انزجار از جنایت ها!   امروز مردم جهان فرهیختگان انتظار اقدام و عمل دارند که ظالم سر جایش نشانده شود و مورد کیفر قرار گیرد و از مظلوم دفاع شود این انتظار مردم جهان است.

 ۸۰ روز است که شورای امنیت مستأصل مانده و نمی داند چه کند
رئیسی با بیان اینکه آگاهی بخشی به مردم جهان درباره مساله فلسطین بسیار مهم است، گفت: سکوهای اطلاع‌رسانی با تهدید و تطمیع رژیم صهیونیستی به تعطیلی کشانده شدند. اینگونه نیست که با ممنوعیت و محدودیت شما، صدای حقانیت و حق خواهی مردم فلسطین به جهان مخابره نشود. ۷ هزار کودک فلسطینی به شهادت رسیدند؛ یقین داشته باشید که دست انتقام الهی از کشته شدن این کودکان بی‌گناه بیرون خواهد آمد و خاتمه رژیم صهیونیستی بدانید که اتفاق خواهد افتاد. باطل و ظلم ماندگاری ندارد.
وی ادامه داد: امید است که صدای مظلومیت و فریاد اقتدار مردم غزه بیش از پیش جهان را روشن کند و جهان تصمیم بگیرد برای نظمی نوین و عادلانه و به این نظم ظالمانه که امروز در جهان است خاتمه دهد، قریب به ۸۰ روز است که شورای امنیت مستأصل مانده و نمی داند چه کند؛ با ایجاد نظم نوین مبتنی بر عدالت، جهان مزه شیرین عدالت را خواهد چشید. امیدوارم این نشست به هم اندیشی و همکاری بین کشورهای مستقل در جهان، منشأ آثار و برکات باشد.

حماس نماینده و منتخب مردم غزه است
رئیس‌جمهور همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران به ابتکار رهبر فرزانه انقلاب برای حل مسأله فلسطین طی سال‌های گذشته راه حلی ارائه کرده و این راهکار در سازمان ملل هم به ثبت رسیده است.
آیت الله رئیسی راهکار جمهوری اسلامی را کاملا دموکراتیک و مبتنی بر آرای عمومی دانست و گفت: معتقدیم که راه حل عادلانه مسأله فلسطین این است که ما بگذاریم فلسطینی‌ها سرنوشت خود را رقم بزنند.  
رئیس‌جمهور افزود: آمریکایی‌ها و بعضی کشورها برای غزه نقشه نکشند؛ آینده غزه را باید مردم غزه مشخص کنند؛ حماس نماینده و منتخب مردم غزه است؛ غزه را باید غزه اداره کند.

آمریکا نخستین و بزرگترین ناقض دموکراسی است
وی خاطرنشان کرد: گذشت آن زمانی که آمریکایی‌ها برای کشورها تصمیم می‌گرفتند؛ باید مردم همه جای جهان خودشان برای سرنوشتشان تصمیم بگیرند؛ این کاملا یک اصل دموکراتیک است اما متأسفانه آمریکایی‌ها ادعای دموکراسی دارند ولی نخستین و بزرگترین ناقض دموکراسی در جهان است.
دفاع از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین، سیاست قطعی جمهوری اسلامی است
رئیسی افزود: امام خمینی(ره) از ابتدای انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد که مهمترین مساله اسلام، مساله فلسطین است بنابراین مهمترین مساله ما هم آزادی قدس شریف است.
وی ادامه داد: با اعلام امام(ره) آزادی قدس شریف مساله اول جهان اسلام شد و یک روز هم به عنوان روز قدس به عنوان نماد و نمود اعلام وفاداری به فلسطین اعلام شد بنابراین سیاست قطعی جمهوری اسلامی، دفاع از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین است.
انتهای پیام/
رئیسی: دست آمریکا و غرب رو شد؛ آنها یک طرف‌ جنگ غزه هستند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار