تجلیل از استاد رحیم رئیس نیا در بنیاد ایرانشناسی آذربایجان شرقی 

1402/10/02 - 09:09 - کد خبر: 105201 نسخه چاپی

نصر: بنیاد ایرانشناسی آذربایجان شرقی  آیین تجلیل از استاد رحیم رئیس نیا را برگزار می نماید.

به گزارش نصر، محمد طاهری خسروشاهی رئیس بنیاد ایرانشناسی آذربایجان شرقی با اعلام این خبر افزود: آیین تجلیل از خدمات ماندگار علمی و پژوهشی مورخ، ادیب، روزنامه نگار، محقق برجسته تاریخ آذربایجان و ایرانشناس نامدار؛ استاد رحیم رئیس نیا در بنیاد ایرانشناسی آذربایجان شرقی برگزار می شود. 
وی افزود: این مراسم با حضور و سخنرانی جمعی از استادان صاحبنام عرصه تحقیقات ایرانی و پژوهش های تاریخی و فعالان و محققان گستره فرهنگ و ادب و به ویژه فعالان حوزه تاریخ و دانشجویان و علاقه مندان آثار استاد برگزار می شود و در آن، تنی چند از پژوهشگران به بررسی آثار استاد رئیس نیا می پردازند و برخی از دوستان ایشان نیز به بیان خاطراتی از مشی علمی و سلوک اجتماعی این محقق پرتلاش خواهند پرداخت. 
طاهری خسروشاهی گفت: آیین بزرگداشت استاد رحیم رئیس نیا، با مشارکت انجمن ایرانی تاریخ شعبه آذربایجان شرقی و روز سه شنبه ۵ دی ماه از ساعت ۱۶ در بنیاد ایرانشناسی آذربایجان شرقی واقع در عمارت تاریخی خانه شربت اوغلی در کوی سرخاب تبریز برگزار خواهد شد. 
 گفتنی است استاد رحیم رئیس‌نیا نویسنده، مترجم و تاریخ‌نگار اهل تبریز سال 1319 متولد شد. او دوران ابتدایی را در تبریز گذراند و سپس به دانشسرای مقدماتی تبریز وارد شد و در سال ۱۳۳۹ پس از اتمام دوره دانشسرا به‌عنوان معلم به روستاهای آذربایجان اعزام گردید و همزمان با شغل معلمی، در دانشگاه تبریز در رشته تاریخ و جغرافیا مشغول تحصیل شد. 
 استاد رئیس‌نیا مدتی نیز مسئول کتابخانه دانشسرای تبریز بود. وى در سال‌های متمادی در دانشگاه‌هاى كشور تدريس کرده و دارای آثار تحقیقی تاریخی و جغرافیایی در ارتباط با تاریخ ایران و آذربایجان بوده و علاوه بر مقالات تحقیقی، بیش از ۴۰ کتاب تألیف و ترجمه در حوزه ایرانشناسی در کارنامه علمی خود دارد.
انتهای پیام/
تجلیل از استاد رحیم رئیس نیا در بنیاد ایرانشناسی آذربایجان شرقی  نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار