امام جمعه تبریز:

انتخابات بستری برای بهتر شدن سرنوشت جمعی است

1402/10/01 - 15:53 - کد خبر: 105184 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز به انتخابات خبرگان رهبری و مجلس در اسفند امسال اشاره کرد و گفت: شرکت گسترده در انتخابات بستر را برای بهتر شدن سرنوشت جمعی فراهم می کند.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز با بیان اینکه انتخابات تغییر و تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پیش می برد افزود: انسان‌ها ناگریز از زندگی جمعی هستند و علاوه بر سرنوشت فردی، سرنوشت جمعی هم داریم که با انتخابات این نوع سرنوشت به بهترین شکل رقم می خورد.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با ایده مردم‌سالاری دینی، حضور مردم را در تدبیر امور زندگی جمعی فراهم کرده و در واقع انتخابات یک فرصت است.
آل هاشم گفت: باید عوامل مشارکت زا در انتخابات تقویت شود و از کارهایی که روی مشارکت تاثیر منفی می گذارد اجتناب کرد، افزایش مشارکت تنها معطوف به یک مولفه نیست عوامل متعددی باید کنار هم قرار گیرد تا یک انتخابات حماسی شکل بگیرد.
وی همچنین به اقدام اخیر دشمنان در هک سامانه سوخت اشاره کرد و گفت: این اقدام، اقدامی استیصالی و از روی درماندگی است که به اقتدار و امنیت کشور ضربه و خدشه ای وارد نمی‌کند.

دشمن روی مسائلی دست می‌گذارد که حس نارضایتی عمومی را تشدید کند
وی با بیان اینکه دشمن روی مسائلی دست می‌گذارد که حس نارضایتی عمومی را تشدید کند، افزود: دست گذاشتن روی زیرساخت ها مهمی همچون جایگاه سوخت و تلاش برای اختلال در روند فعالیت آن به دلیل فراگیری گسترده‌ای که دارد باعث می‌شود دامنه احساس نارضایتی عمومی تا حد زیادی بالا برود.
وی افزود: البته ضریب حملات به زیرساخت‌های حساس بالاست و در حوزه امنیت سایبری اقدامات قابل توجهی انجام شده اما اجازه اختلال حتی در یک مورد نیز نباید به دشمن داده شود.
آل‌ هاشم اضافه کرد: باید در حوزه امنیت سایبری اقدامات کافی و نفوذ ناپذیر انجام دهیم.
وی گفت: البته بازگشت سریع چرخه توزیع سوخت به شرایط عادی نشان دهنده کار جهادی در این حوزه بود که از دست اندر کاران قدردانی می‌کنم.
آل هاشم همچنین از آلودگی هوا به عنوان یک داستان تکراری در تبریز نام برد و گفت: این پدیده در ایام پاییز و زمستان یا افزایش آلاینده ها در این شهر بیشتر می شود و امسال به مسئولان امر بابت فکر عاجل برای جلوگیری از آلودگی هوا تذکر دادم.
وی گفت: با وجود آن تذکرات، هنوز تبریز از آلودگی رنج می برد باید در این باره فکر اساسی شود تعطیلی مدارس کارساز نیست و این پاک کردن صورت مسئله است نه حل مسئله.

باید روی رفع زمینه‌ های آلودگی کار شود
آل‌ هاشم افزود: منشا آلودگی هوا در تبریز مشخص است و باید روی رفع زمینه‌ های آلودگی کار شود، بر این اساس مدیران باید به مردم گزارش دهند که نسبت به سال گذشته در مورد کاهش آلودگی هوا چه اقداماتی کرده اند.
امام جمعه تبریز همچنین به موضوع بودجه و برنامه ریزی در کشور اشاره و اظهار کرد: قانون بودجه جامع‌ترین سند درآمدی و هزینه‌ای یکساله کشور است سال گذشته از همین تریبون و در مورد لایحه بودجه گفتم که هم دولت و هم نمایندگان مجلس باید بودجه را به نفع مردم تنظیم کنند تا معیشت مردم بهبود یابد.
آل هاشم گفت: در سال‌های گذشته شاهد بودیم در بودجه‌ای که دولت‌ها می‌نوشتند هزینه‌های قطعی اما درآمدها غیرقطعی بود و این موضوع به کسری بودجه منجر می‌شد و فشار اینکار روی دوش مردم است.

در سریع ترین زمان ممکن نسبت به تعویض یا ترمیم چمن ورزشگاه یادگار امام تبریز همت شود
امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به دیدار هفته گذشته رئیس فدارسیون فوتبال با وی در تبریز اظهار کرد: در این دیدار که از آقای تاج احیای تیم ماشین سازی و رعایت عدالت در بازی‌های تراکتور را مهم ترین مطالبه فوتبال دوستان نجیب تبریزی مطرح کرده بودم مورد استقبال فوتبال دوستان قرار گرفته و بازتاب خوبی داشته است.
وی گفت: از آنجا که هواداران فوتبال تبریز همیشه موجب افتخار شهرمان و کشورمان بودند از مسئولان ورزش به خصوص مدیرکل پرتلاش ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی که خودشان در ایام قدیم و جوانانی بازیکن فوتبال بودند، می‌خواهم در سریع ترین زمان ممکن نسبت به تعویض یا ترمیم چمن ورزشگاه یادگار امام تبریز همت کنند.
آل هاشم اظهار کرد: با ترمیم یا تعویض چمن فوتبال ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز تماشاگران فوتبال از دیدن بازی لذت‌ کافی را ببرند و بازیکنان هم استرس و نگرانی خرابی چمن را نداشته باشند و راحت بتوانند تاکتیک سرمربی را در زمین پیدا کنند و تکنیک خودشان را در زمین به نمایش بگذارند.
وی افزود: البته هواداران تراکتور و ماشین سازی تبریز موضوعات و مشکلاتی را مطرح کرده و انتظار دارند بنده این مشکلات را از طریق مسئولان پیگیری کنم.
انتهای پیام/
انتخابات بستری برای بهتر شدن سرنوشت جمعی است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار