نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

صنعت حمل و نقل نقش مهمی در روابط انسانی دارد

1402/10/01 - 11:58 - کد خبر: 105177 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: صنعت حمل و نقل نقش مهمی در روابط انسانی دارد و پیوندهای انسانی ارزشمندی بین مردم دنیا ایجاد می‌کند.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار با اعضای شورای حمل و نقل استان به مناسبت هفته حمل و نقل، با تاکید بر اهمیت و جایگاه راهبردی صنعت حمل و نقل، افزود: این صنعت نقش مهمی در روابط انسانی دارد و پیوندهای انسانی ارزشمندی بین مردم دنیا ایجاد می‌کند.
وی با اشاره به ابعاد اهمیت حمل و نقل، دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی، رفاه و تسهیل رویدادهای فرهنگی و هنری را از نقش‌های حمل و نقل در بعد اجتماعی برشمرد و افزود: حمل و نقل می‌تواند ساختارهای اجتماعی را شکل دهد و حمایت کند.
وی در بعد سیاسی، حمل و نقل را دارای اثرگذاری در روابط بین الملل و وحدت ملی و استفاده به عنوان ابزار سیاسی برای دولت‌ها دانست و اظهار کرد: بسیاری از کریدورها (راهگذرها) حمل و نقل به دلایل و کارکرد سیاسی ایجاد می‌شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: در وجه اقتصادی هم تکامل حمل و نقل همواره با توسعه اقتصادی همراه بوده است.
امام جمعه تبریز با اشاره به افزایش روزافزون اهمیت و جایگاه حمل و نقل، توسعه کمی و کیفی زیرساخت‌های این صنعت و افزایش ظرفیت شبکه‌های موجود جاده‌ای، ریلی، هوایی و بنادر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را قابل توجه توصیف کرد.
«سید احمد موسوی» سرپرست راه و شهرسازی آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه هشت اداره کل و سازمان در استان زیر نظر وزارت راه و شهرسازی فعالیت می‌کنند، گفت: در صورت تکمیل اتوبان‌ها و آزادراه‌های در دست ساخت در آذربایجان شرقی، این استان بخش عظیمی از فرایند حمل و نقل کشور و کریدور بین المللی را به خود اختصاص خواهد داد.
«اروجعلی علیزاده» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز به فعالیت ۴۴ هزار راننده جاده‌ای در استان اشاره کرد و گفت: سالانه ۲۵ میلیون تن بار و حدود چهار میلیون مسافر با ۳۳ هزار ناوگان باری و مسافری استان جابجا می‌شوند.
«محمدرضا قربانی» مدیرکل راه آهن آذربایجان هم با بیان اینکه امسال حدود ۲ میلیون مسافر از طریق شبکه ریلی این منطقه جابجا شدند، افزود: سالانه یک و نیم میلیون تن بار از طریق راه آهن استان‌های آذربایجان شرقی و غربی جابجا می‌شود.
«علیرضا جمشیدی» معاون عملیات مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی نیز با اشاره به انجام ۴۴ پرواز داخلی و خارجی در هفته در فرودگاه تبریز، میزان جابجایی مسافر در این فرودگاه را در هشت ماه گذشته نزدیک ۹۰۰ هزار نفر اعلام کرد.
انتهای پیام/
صنعت حمل و نقل نقش مهمی در روابط انسانی دارد خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار