/اطلاع رسانی / با سرمایه گذاری هلدینگ آذرقلعه تبریز صورت گرفت:

انعقاد بزرگترین تفاهم نامه مشارکتی شمالغرب کشور

1402/09/30 - 19:02 - کد خبر: 105164 نسخه چاپی

نصر: بزرگترین تفاهم نامه مشارکتی شمالغرب کشور در قالب ساخت قطعات ۱ تا ۵ آزاد راه ارومیه - تبریز به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد تومان با سرمایه گذاری ۶۰ درصدی هلدینگ آذرقلعه تبریز به مدیر عاملی بختیار مهمانی امضا شد.

به گزارش نصر، بر اساس تفاهم نامه تامین مالی برای احداث، نگهداری، بهره برداری و انتقال قطعات یک تا پنج آزادراه ارومیه- تبریز آمده است: 
در اجرای قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک ها و سایر منابع مالی و پولی کشور (مصوب ۱۳۶۶) و آیین نامه اجرایی قانون یاد شده تفاهم نامه حاضر بین شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و شرکت آذرقلعه تبریز به مدیر عاملی بختیار مهمانی به عنوان “سرمایه گذار” و به منظور تامین مالی از طریق شرکت پروژه طرح برای “ احداث، نگهداری، بهره برداری و انتقال قطعات یک تا پنج آزادراه ارومیه- تبریز و تاسیسات جانبی آن شامل ساختمان ها و ایستگاه های اخذ عوارض، پلیس راه، اورژانس و راهدارخانه (تکمیل قطعات 1 و 2 و 4 و ساخت قطعات 3 و 5) مبادله شد.


 
در متن این تفاهم نامه آمده است: تامین منابع مالی مورد نیاز مجموعه هزینه های سرمایه گذاری آزادراه شامل هزینه های انجام مطالعات، هزینه های احداث کامل، هزینه های جانبی و هزینه های تملک اراضی تا رسیدن به مرحله بهره برداری براساس بند الف ماده 2 آیین نامه قانون توسط سرمایه گذار می باشد. انجام مطالعات توجیهی و تفصیلی، تهیه نقشه های اجرایی، مهندسی کنترل کیفی و خدمات جنبی مطالعات براساس استانداردها، دستورالعمل ها، بخشناامه و الزامات فنی مورد تایید و تصویب سرمایه پذیر توسط سرمایه گذار (که به تصویب سرمایه پذیر خواهد رسید) در مدت تعیین شده در تفاهم نامه.
در ادامه آمده است: انجام مطالعات ارزیابی زیست محیطی و پدافند غیرعامل براساس ضوابط و مقررات مربوطه توسط سرمایه گذار با همکاری و مساعدت سرمایه پذیر و در صورت لزوم اخذ تاییدیه های لازم به منظور ایجاد و یا پایدار نمودن ردیف اعتباری طرح در بودجه سنواتی کشور از طریق سازمان محترم برنامه و بودجه کشور توسط سرمایه پذیر در مورد تعیین شده در تفاهم نامه.
همچنین مقرر شده است؛ بهره برداری از آزادراه در مدت معین شده در قرارداد مربوط به آزادراه (مبتنی بر گزارش هزینه- درآمد و مصوبه هیات وزیران آزادراه) و انتقال آن به سرمایه پذیر.


 
این گزارش می افزاید،  مشخصات فنی مهم آزادراه به شرح زیر است: طول آزادراه حدود 132 کیلومتر و تعداد خطوط شامل دو خط رفت و دو خط برگشت جمعا 4 می باشد. عرض در هر سمت حدود 85/17 متر طبق نشریه شماره 415 سازمان مدیریت و برنامه ریزی. سایر ابنیه فنی مهم شامل پل ها بزرگ، تبادل ها و تاسیسات جانبی خاص پس از انجام مطالعات مشخص خواهد شد.
میزان کل سرمایه گذاری این پروژه 120 هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است که 60 درصد آن را در تعهد سرمایه گذار و 40 درصد از هزینه های مورد نیاز در تعهد سرمایه پذیر خواهد بود.
همچنین بر اساس این تفاهم نامه مدت تکمیل مطالعات و اجرای کامل آزادراه توسط شرکت آذر قلعه تبریز معادل یک سال دوره مطالعه و طراحی، سه سال دوره احداث اعلام شده است.
انتهای پیام/
انعقاد بزرگترین تفاهم نامه مشارکتی شمالغرب کشور نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار