معاون وزارت آموزش و پرورش؛

فرصت مجدد برای ثبت اعتراض معلمان به رتبه‌بندی داده می‌شود/ بازنگری آیین‌نامه رتبه‌بندی بعد از دو سال اجرا

1402/09/30 - 14:11 - کد خبر: 105157 نسخه چاپی

نصر: معاون وزارت آموزش و پرورش از فعال شدن مجدد سامانه رتبه‌بندی معلمان خبر داد و گفت: در این مرحله افرادی که قبلاً اعتراض خود را ثبت نکرده‌اند، فرصت ثبت درخواست دارند.

به گزارش نصر، علی فرهادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره رتبه‌بندی معلمان و فراهم شدن امکان مجدد برای ثبت اعتراضات فرهنگیان اظهار کرد: رتبه‌بندی یک فرایند است و معلمان باید در نظمی مشخص در طول سال بتوانند تقاضای ارتقای رتبه داشته باشند بنابراین به فواصل مختلف اطلاع‌رسانی انجام خواهیم داد و سامانه رتبه‌بندی معلمان به آدرس https://rtb.medu.ir/ مجدد باز می‌‌شود تا بتوانیم به درخواست‌های جدید و اعتراضات آنها رسیدگی کنیم.
وی افزود: رتبه‌بندی باید بیانگر شاخص‌های عملکرد و سنجه‌های مشخص برای تعیین شایستگی‌های معلمان باشد بنابراین بعد از اینکه به اعتراضات رسیدگی شد، آموزش و پرورش باید مجدد آیین‌نامه رتبه‌بندی را بعد از دو سال بازنگری کند و در اینجا نحوه رسیدگی به ارتقای رتبه معلمان هم مشخص می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه برخی معلمان خواستار اصلاح پرونده خود هستند به عنوان مثال فراموش کرده‌اند که فارغ التحصیل بودن از دانشگاه فرهنگیان را ثبت کنند، متذکر شد: با حجم بسیاری از پرونده رتبه‌بندی به تعداد 900 هزار معلم مواجه هستیم و نهایت سالانه یک‌بار بتوانیم به تقاضای افراد رسیدگی کنیم بنابراین معلمان باید هنگام بارگذاری مدارک و اسناد خود دقت لازم را انجام می‌دادند؛ ارتقای رتبه یک امر کاملاً تخصصی است و نمی‌توان دائم رتبه معلمان را تغییر داد.
فرهادی با اشاره به اینکه در فواصل زمانی مشخص که در آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان تعیین می‌شود، این فرصت به معلمان داده می‌شود تا بتوانند به رتبه خود اعتراض کنند، گفت: در فاز جدید که سامانه رتبه‌بندی معلمان مجدد فعال می‌شود افرادی که قبلاً اعتراض خود را ثبت نکرده‌اند و افرادی که اصلاً رتبه کسب نکرده‌اند، فرصت ثبت درخواست دارند.
انتهای پیام/
فرصت مجدد برای ثبت اعتراض معلمان به رتبه‌بندی داده می‌شود/ بازنگری آیین‌نامه رتبه‌بندی بعد از دو سال اجرا خبرگزاری تسنیم

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار