رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز مطرح کرد:

کسانی که سرماخوردگی دارند در چله نشینی ها احتیاط کنند/کاهش 50 درصدی بیماری ها با کنترل دیابت و فشار خون

1402/09/30 - 15:48 - کد خبر: 105122 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: راهی به جز پیشگیری نداریم، درمان درد آور و عوارض دار است، لذا توصیه می کنیم کسانی که سرماخوردگی دارند لطفا در چله نشینی دقت کنند حدالامکان در جمع حضور نداشته باشند، احتمال این که در دو هفته آینده شیوع آنفولانزا افزایش یابد بیشتر است. 

به گزارش نصر، "بهمن نقی پور" عصر دیروز چهارشنبه در هفتمین نشست خبری خود در جمع اصحاب رسانه گفت: اغلب بیماری ها از جمله کلیوی و چشم به دلیل فشار خون اتفاق می افتد. دیابت و فشار خون هر چه زودتر تشخیص داده شود، می توان از بیشتر بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری کرد.
وی ضمن اطلاع رسانی طرح "پویش سلامت" توضیح داد: پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون برای افراد بالای 18 سال و تمامی زنان باردار بصورت رایگان تا 15 دی ماه در مراکز درمانی انجام خواهد شد. اگر دیابت و فشار خون را کنترل کنیم بیش از 50 درصد بیماری ها کاهش می یابد. 
نقی پور گفت: در این طرح تمامی مراکز ما آماده خدمت رسانی هستند و لازم است مراجعه کنندگان بصورت ناشتا مراجعه نمایند.
وی توصیه کرد: مرکز بهداشت محل بهترین محلی است که همشهریان می‌توانند به آن جا مراجعه کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن تبریک شب یلدا، گفت: راهی به جز پیشگیری نداریم، درمان درد آور و عوارض دار است، لذا توصیه می کنیم کسانی که سرماخوردگی دارند لطفا در چله نشینی دقت کنند حدالامکان در جمع حضور نداشته باشند، احتمال این که در دو هفته آینده شیوع آنفولانزا افزایش یابد بیشتر است.
نقی پور در پاسخ به وضعیت ترافیک خیابان آزادی و انتقال مراکز سلامت و شیخ الرئيس گفت: کلینیک شیخ الرئیس مأمن افراد بی بضاعت و کسانی است که نمی توانند ویزیت های گران را پرداخت کنند، اگر قرار باشد شیخ الرئیس را انتقال دهیم قبل از آن باید کلینیک های تخصصی انتقال پیدا کنند.
وی با اشاره به کیفیت خدمات رسانی مراکز درمانی استان گفت: در رابطه با میزان اداره نظارت بر مراکز درمانی در تبریز رتبه اول کشوری را دارد، اگر تخلفی صورت بگیرد وظیفه ما رسیدگی است و در همین راستا نیز برای افزایش رضایتمندی نوسازی دستگاه ها، بهینه سازی محیط و بهتر کردن آن ها جز برنامه های ما بوده و در حال گسترش است.
نقی پور با تاکید بر مشکل کمبود تخت بیمارستانی گفت: کمبود تخت های استانی یکی از دیگر مشکلات ما در استان است.
وی ادامه داد: چند دستگاه MRI در سطح استان اضافه کرده ایم و خوشبختانه مشکلی نداریم.
رئیس علوم پزشکی دانشگاه تبریز اظهار داشت: بار اصلی درمانی شهر ارومیه نیز بر گردن استان ما است؛ با توجه به مرکزیت، استان ما مامن و جایگاه ویژه در کاهش آلام استان های همجوار شده است.
انتهای پیام/
کسانی که سرماخوردگی دارند در چله نشینی ها احتیاط کنند/کاهش 50 درصدی بیماری ها با کنترل دیابت و فشار خون محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار