خبر/

هوای تبریز در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس

1402/09/29 - 21:36 - کد خبر: 105109 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: از شامگاه امروز کیفیت هوای کلانشهر تبریز بر اساس اعلام ایستگاه‌های پایش ناسالم است.

به گزارش نصر، شهنام اشتری افزود: هم اکنون شاخص هوای تبریز بر اساس ذرات ۲.۵ میکرون معادل ۱۱۷ است که برای گروه‌های حساس ناسالم محسوب می شود.
به گفته وی کیفیت هوای تبریز در متوسط ۲۴ ساعت گذشته از ساعت ۱۴ دیروز تا ۱۴ امروز معادل ۸۱ و قابل قبول بوده است اما در ساعات گذشته این وضع روند افزایش و نامطلوب در پیش گرفته است.
اشتری ادامه داد: هشت ایستگاه پایش کیفیت هوا در تبریز وجود دارد که پنج ایستگاه آن ذرات معلق و گاز موجود در هوا را پایش می‌کند و سه ایستگاه نیز تنها آلودگی گازی را مورد سنجش قرار می‌دهد.
در ۲۰ روز گذشته هوای کلانشهر تبریز به مدت هشت روز در شرایط ناسالم قرار داشت که در روز‌های ۱۱، ۱۲ و ۱۳ ماه جاری مدارس این شهر و شهرستان اسکو به علت شدت آلودگی به صورت غیرحضوری برگزار شد.
با توجه به وضع کنونی آلودگی هوا توصیه می‌شود افراد مبتلا و دارای سابقه بیماری‌های قلبی، کلیوی و ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از تردد در معابر و مرکز شهر و فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.
شاخص آلودگی از صفر تا ۵۰ خوب و هوای پاک، از ۵۰ تا یکصد سالم، از یکصد تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نیز ناسالم برای تمام گروه‌ها، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.
 انتهای پیام/
هوای تبریز در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار