گزارش نصر از همایش هفته حمل و نقل در تبریز/

10 هزار کامیون فرسوده در استان داریم / لزوم تکمیل آزاد راه ارومیه

1402/09/29 - 23:53 - کد خبر: 105098 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: برحسب آماری که اعلام شده است، 10 هزار دستگاه کامیون فرسوده در آذربایجان شرقی داریم و در رابطه با این مشکل با ارائه تسهیلات بانکی و کمک های دولتی درصدد رفع این مشکل هستیم.

به گزارش نصر، "اروجعلی علیزاده" صبح امروز همزمان با هفته ملی حمل و نقل در جمع فعالان این صنف ضمن تبریک این هفته، افزود: سالانه 25 میلیون تن کالا از استان ما حمل و نقل می شود که همه این ها در سایه تلاش فعالان صنعت حمل و نقل صورت می گیرد.
وی در ادامه به آمار مسافرین آذربایجان شرقی پرداخت و گفت: سالانه نزدیک 5 میلیون نفر مسافر از استان جابجا می شود که در این بین مهمترین ماموریت مسافری ما زمان اربعین حسینی است و بعد از آن 28 صفر، دیدار با مقام معظم رهبری و دیگر مناسبت های مهم است که صورت می گیرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در ادامه خاطر نشان کرد: طول شبکه راه های استانی 14 هزار کیلومتر است، طی سال جاری 700 هزار تن آسفالت ریزی و بیش از 30 مورد از مناطق حادثه ساز رفع شده است. 
وی در ادامه با اشاره به بیان دغدغه ها و مشکلات رانندگان گفت: در رابطه با مشکلاتی که مطرح کردید همه آن ها درست است و قبول می کنیم که این مشکلات وجود دارد و در پی حل آن ها بوده و تا رفع آن ها پیگیر موضوع هستیم.
علیزاده با تاکید بر نوسازی ناوگان و آخرین وضعیت موجود گفت: برحسب آماری که اعلام شده است، 10 هزار دستگاه کامیون فرسوده در استان داریم و در این رابطه با ارائه تسهیلات بانکی و کمک های دولتی درصدد رفع این مشکل هستیم که مجوز واردات کامیون را آقای رئیس جمهور در سفر استانی صادر کرده اند.
در ادامه "جبار علی ذاکری" معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: استان ما یک استان صنعتی فعال در بخش خصوصی است. 
وی با اشاره به موقعیت خاص اقتصادی آذربایجان شرقی ادامه داد: 80 الی 90 درصد اقتصاد استان دست بخش خصوصی بوده و این مزیت بزرگی است. 
ذاکری با بیان این که استان ما جز استان های مهم به دلیل دو کریدور جنوب به شمال و شرق به غرب است، گفت: ابتدا باید آسیب شناسی کنیم که سهم بار و مسافر باتوجه به وضعیت موجود در کجا و کدام رتبه قرار گرفته ایم، در حوزه آزاد راهی بیش از 10 درصد سهم استان ما است که مشکل داشته و نیاز به رفع مشکل است، تکمیل کریدور شرق به غرب و اتصال آزادراهی به ارومیه یکی از این نواقصات است. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر این که در اتوبان شهید کسایی روزانه بیش از یکصد هزار خودرو تردد می کند، گفت: یکی از بزرگترین مشکلات استان ما پر تردد بودن دو محور ورودی شهر از سمت غرب به سمت عجب شیر و آذر شهر و ایلخچی است؛ تکمیل آزاد راه ارومیه باعث خواهد شد تا تردد در شبکه توزیع و شاهد این مقدار از تصادفات نباشیم، که نهایتا بار اتوبان شهید کسایی کمتر می شود.
گزارش نصر می افزاید؛ در این مراسم چند نفر از رانندگان به بیان مسائل و مشکلات موجود پرداخته و از مسئولین خواستند تا در جهت رفع آن ها اقدام نمایند. همچنین در پایان این مراسم از دو هزار و 246 کامیون جدید در ناوگان حمل و نقل عمومی باری استان رونمایی شد که قرار است بزودی بهره برداری شود.
انتهای پیام/
10 هزار کامیون فرسوده در استان داریم / لزوم تکمیل آزاد راه ارومیه محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار