مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب آذربایجان شرقی خبرداد؛

احداث تصفیه‌خانه های فاضلاب گامی در جهت کاهش آلودگی زیست محیطی

1402/09/29 - 15:59 - کد خبر: 105095 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب آذربایجان شرقی گفت: احداث تصفیه‌خانه های فاضلاب گامی در جهت کاهش آلودگی زیست محیطی شهرهای مختلف است.

به گزارش نصر، محمد خانی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهر هریس با اعتباری بالغ بر ۱۳۲,۶۸۰ میلیون ریال و با ظرفیت ۲۰۹۰ متر مکعب در حال احداث است.
مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی برای ارتقای بهداشت سلامت جامعه و برای کمتر شدن مشکلات زیست محیطی در سال‌های آینده با توجه به افزایش جمعیت اقدام به احداث تصفیه خانه و توسعه شبکه فاضلاب نموده است به طوری که با احداث و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب، آلودگی زیست محیطی به طور چشمگیری کاهش یافته و وضعیت بهداشتی شهر بهبود خواهد یافت.
خانی افزود: در حال حاضر فاضلاب شهر هریس از طریق چاه‌های جاذب دفع می‌شود که آلوده شدن منابع زیرزمینی را به دنبال دارد. و بدین منظور برای جلوگیری از آلودگی زیست محیطی شرکت آبفا برنامه‌های لوله گذاری و دفع بهداشتی فاضلاب در این شهر را جزو اولویت‌های خود قرار داده است.
مدیرعامل آبفای استان در خصوص اعتبار تخصیص یافته برای تصفیه خانه فاضلاب شهر هریس گفت: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی برای حفظ بهداشت محیط زیست، تصفیه خانه فاضلاب هریس را با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی و با ۱۳۲,۶۸۰ میلیون ریال اعتبار آغاز نموده است. و با تأمین کامل اعتبارات مورد نیاز تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.
فرایند تصفیه نیز در این تصفیه خانه از نوع SBR می‌باشد و برای یک دوره ۲۰ ساله و جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار و پانصد نفر طراحی شده است.
انتهای پیام/
احداث تصفیه‌خانه های فاضلاب گامی در جهت کاهش آلودگی زیست محیطی خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار