متفکرآزاد در گفتگو با «نصر» تاکید کرد؛

وزارت نفت سهمیه گاز نیروگاه تبریز را تامین کند/ مازوت سوزی در تبریز قابل پذیرش نیست

1402/09/29 - 14:02 - کد خبر: 105084 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مازوت سوزی در تبریز قابل پذیرش نیست، گفت: وزارت نفت مکلف است همه تلاش خود را برای تامین گاز نیروگاه حرارتی تبریز به انجام برساند.

به گزارش نصر، روح الله متفکرآزاد در واکنش به آغاز مازوت سوزی نیروگاه حرارتی تبریز، افزود: بحث استفاده نیروگاه حرارتی تبریز از سوخت مازوت در فصل سرما متاسفانه موضوع جدیدی نیست و ما چندین سال است که با این مساله مواجه هستیم و بارها تاکید کرده ایم با توجه به نزدیکی نیروگاه به شهر تبریز استفاده از سوخت مازوت در این واحد نیروگاهی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.
وی با اشاره به عدم استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه های سایر کلانشهرهای کشور، تاکید کرد: وزارت نفت مکلف است همه تلاش خود را برای تامین گاز نیروگاه حرارتی تبریز به انجام برساند.
متفکرآزاد در ادامه افزود: من با مسئولان شرکت گاز استان در این باره صحبت کردم و آن ها توضیح دادند که همه تلاش خود را برای تامین گاز نیروگاه حرارتی تبریز انجام داده اند، اما از اواخر هفته گذشته امکان تامین گاز میسر نشده است.


 
این نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی به تاکیدات نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی برای تامین گاز نیروگاه حرارتی تبریز هم اشاره کرد و گفت: انتظار داشتیم مسئولان وزارت نفت و شرکت گاز تدابیر خودشان را از چند ماه گذشته برای برقراری جریان گاز نیروگاه حرارتی تبریز آماده می کردند.
تفکرآزاد ادامه داد: با این حال با توجه به نزدیکی نیروگاه به شهر تبریز و وارونگی دمایی در این فصل از سال مازوت سوزی در نیروگاه حرارتی تبریز سلامت مردم تبریز را تهدید می کند و استفاده از مازوت در تبریز به هیچ عنوان پذیرفته نیست.
وی در پایان گفت: طی نامه ای به وزیر نفت هم این موضوع را متذکر شدم و از وزیر نفت خواستم تدابیر لازم برای تامین گاز نیروگاه حرارتی تبریز را بیاندیشد و امیدوارم این موضوع هر چه سریع تر به انجام برسد، چرا که ما تبعیض در تخصیص سهمیه گاز به کلانشهرها را نخواهیم پذیرفت.
انتهای پیام/
وزارت نفت سهمیه گاز نیروگاه تبریز را تامین کند/ مازوت سوزی در تبریز قابل پذیرش نیست نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار