خاندوزی عنوان کرد:

امکان جدید برای نظارت و جلوگیری از بروز فساد

1402/09/28 - 11:51 - کد خبر: 105035 نسخه چاپی

نصر: وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه با رونمایی از رصدخانه اقتصاد ایران امکان جدیدی برای نظارت و جلوگیری از بروز فساد فراهم خواهد شد، گفت: میزان دارایی، بدهی، سود و زیان ۲۱۰۰ شرکت‌ دولتی و عمومی شناسایی شده و با سامانه جدید این امکان فراهم می‌شود تا شفافیت در عملکرد وزارتخانه‌های اقتصادی و کلیه شرکت‌های تحت کنترل دولت و همچنین امکان رصد روزانه آخرین وضعیت سازمان‌ها بیشتر فراهم شود.

به گزارش نصر، احسان خاندوزی در ابتدای نشست خبری با نمایندگان رسانه‌ها با بیان اینکه تورم ماهانه تولیدکننده وضعیت باثباتی پیدا کرده است، اظهار کرد: این عدد در آبان به ۰.۸ درصد کاهش پیدا کرده و به حدود نصف میزان این شاخص در مهرماه رسیده است.
وی یادآور شد: تورم تولیدکننده در مهرماه ۱.۵ درصد بود و اگر کل تورم تولیدی فقط در مورد کالاهای صنعتی در نظر بگیریم صفر درصد افزایش تورم را شاهد بوده‌ایم.
خاندوزی تاکید کرد: سامانه‌ای که دیروز با حضور رئیس‌جمهوری رونمایی شد این امکان فراهم شد که ۲۱۰۰ شرکت‌ دولتی و عمومی را شناسایی کنیم تا با جزئیات کامل از میزان دارایی و بدهی و سود و زیان آن‌ها موضوع شفافیت اقتصادی را فراهم سازیم تا امکان جدیدی برای نظارت و جلوگیری از بروز فساد فراهم سازیم.
انتهای پیام/
امکان جدید برای نظارت و جلوگیری از بروز فساد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار