خبر/

آبفای آذربایجان شرقی نسبت به یخ زدگی کنتور مشترکان هشدار داد

1402/09/27 - 16:52 - کد خبر: 105001 نسخه چاپی

نصر: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در اطلاعیه ای نسبت به احتمال یخ‌زدگی کنتورهای آب در برخی مناطق هشدار داد و خواستار اقدامات پیشگیرانه در این زمینه شد.

به گزارش نصر، در این اطلاعیه از شهروندان درخواست شده است با توجه به برودت هوا در روزهای آینده، تمهیدات لازم را برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور و ترکیدگی کنتور و انشعاب آب منازل خود به کار بگیرند.
در این اطلاعیه با اشاره به اینکه عایق‌بندی کنتور و لوله‌های آب‌رسانی در پیشگیری از یخ‌زدگی مؤثر است، توصیه شده است با قراردادن پشم‌شیشه، گونی کنفی و پوشال در محفظه کنتور و عایق کردن لوله‌های سطحی از یخ‌زدگی انشعابات و کنتور جلوگیری کنند.
در این اطلاعیه تاکید شده است: در صورت مشاهده یخ‌زدگی از حرارت دادن مستقیم و یا ریختن آب جوش روی کنتور و یا لوله‌های آب داخل ساختمان و یا برافروختن آتش در مجاورت شیرها و لوله‌های آب خودداری شود.
شهروندان می‌توانند در صورت بروز مشکل یخ‌زدگی با سامانه تلفنی ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب تماس بگیرند تا گروه‌های امدادی آبفا در کم‌ترین زمان ممکن به موضوع رسیدگی کنند.
بارش برف که از شب گذشته در استان آغاز شد موجب کاهش محسوس دمای هوا شده است.
روزانه حدود ۶ هزار لیتر بر ثانیه در تبریز آب تولید و مصرف می شود.
شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در قالب یک میلیون و ۸۱۰ هزار مشترک، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری در ۷۳ شهر استان را تحت پوشش شبکه آشامیدنی و بهداشتی قرار داده است.
مصرف سالانه آب در آذربایجان‌شرقی ۲.۸ میلیارد مترمکعب است.
انتهای پیام/
آبفای آذربایجان شرقی نسبت به یخ زدگی کنتور مشترکان هشدار داد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار