اولین جشنواره رویش در شهرستان مرند/

استقرار 20 طرح منتخب جشنواره رویش در مرکز رشد شهرستان مرند

1398/10/07 - 10:45 - کد خبر: 10497 نسخه چاپی

نصر: اولین جشنواره رویش در شهرستان مرند با عنوان "از ایده تا ثروت" به همت مرکز رشد واحدهای فناور مرند، فرمانداری شهرستان مرند و مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان مرند، روز چهارشنبه 4 دی ماه 1398 با انتخاب ایده های برتر در محل تالار معلم شهرستان مرند به کار خود پایان داد.

به گزارش نصر، رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در این مراسم با اشاره به سیاست‌ های پارک در زمینه تمرکز زدایی از مرکز استان، بر لزوم هدایت کارآفرینان  شهرستانهای استان به سمت ایجاد مشاغل مبتنی بر فناوریهای جدید تاکید کرد و از آمادگی پارک برای حمایت از کلیه فن آوران و مبتکران شهرستان مرند خبر داد.
واعظی بالا بودن  سطح کیفی طرح های ارائه شده به جشنواره را نشان دهنده پتانسیل بالای فناوری در شهرستان مرند دانست و افزود: هیچ ایده و طرحی در استان نباید به دلیل عدم حمایت راکد باقی بماند و رسالت و هدف اصلی پارک ارائه حمایت ها و خدمات به منظور تبدیل ایده های فناورانه  مبتنی بر دانش به محصول است  و در این راستا آماده همکاری با کلیه سازمانها و صنایع و صاحبان ایده های نو هستیم.
واعظی افزود: فرایندی که امروز با برگزاری جشنواره رویش در شهرستان مرند آغاز شد، شاخصی برای توسعه شهرستان و منشا تحول و رشد اقتصادی منطقه  خواهد بود و نتایج آن به زودی با شکل گیری شرکت های فناور در شهرستان و تولید محصولات دانش محور نمایان خواهد شد. 
نصیری رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای مرند و مدیر مرکز رشد  واحدهای فناور در مراسم اختتاميه این جشنواره گزارشی از فرایند برگزاری جشنواره ارائه نمود.
نصیری تعداد طرح های ثبت نام شده در این جشنواره را 122  طرح عنوان کرد و افزود: در این جشنواره طرح ها و ایده های  ثبت شده با حضور داوران متخصص در دو مرحله مورد بررسی قرار گرفت.  در ابتدا 31  ایده جهت حضور در مرحله نهایی انتخاب شدند و در مرحله دوم 10 ایده و طرح  برتر برای ارائه در مراسم اختتامیه جشنواره برگزیده شدند.
در مرحله نهایی که روز چهارشنبه 4 دی ماه 1398 در تالار معلم مرند برگزار شد،  10 ایده و طرح‌ منتخب ارائه شد  و نهایتا سه ایده منتخب اول جشنواره به شرح زیر انتخاب و با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی توسط پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی  تقدیر شدند.
ایده منتخب اول  :   خودروی بدون سوخت با موتور خاص – احمد طاهری اقدم
ایده منتخب دوم:    تولید نان گلوتن حاوی پودر تفاله هویج – انیس طالبی
ایده منتخب سوم:   سیستم آبیاری اتوماتیک گلدان- ولی ملک ثانی
بیست ایده منتخب داوران جشنواره در مرکز رشد شهرستان مرند مستقر خواهند شد.
گفتنی است در این مراسم سه ایده برتر نیز در بخش دانش آموزی به شرح زیر انتخاب شدند و جوایز نقدی و لوح تقدیر دریافت نمودند:
- پاک گر کاغذ- علی نجفی- اصغر کریم زاده-مهدی مشهدی زاده
- سنسور تایم خودرو- ایمان اسداغی
- سلامت سنج هوشمند- زهرا لامعی- غزال نوری

 
 
 
 
انتهای پیام/
استقرار 20 طرح منتخب جشنواره رویش در مرکز رشد شهرستان مرند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار