سازمان ملل:

گزارش‌های زیادی از کشتار غیرنظامیان در غزه دریافت می‌کنیم

1402/09/26 - 20:18 - کد خبر: 104949 نسخه چاپی

نصر: دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که گزارش‌های زیادی از کشته شدن غیرنظامیان از جمله قتل‌های غیرقانونی به‌ویژه در مدارس و مناطق اسکان پناهجویان در غزه دریافت می‌کنند.

به گزارش نصر، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد طی گزارشی اعلام کرد که دریافت گزارش‌های زیادی از کشته شدن غیرنظامیان از جمله قتل‌های غیرقانونی به ویژه در مدارس و مناطق اسکان پناهجویان در غزه که تحت حملات شدید اسرائیل قرار دارد، نگران کننده است.
بر این اساس، از 7 اکتبر گزارش‌هایی مبنی بر بازداشت دسته جمعی، بدرفتاری و ناپدید شدن اجباری احتمالا هزاران مرد، زن و کودک فلسطینی توسط نیروهای اسرائیلی در شمال غزه دریافت شده است.
در این گزارش آمده است: بیشتر غیرنظامیان هنگام تلاش برای رفتن به جنوب غزه یا طی عملیات علیه خانه‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس و دیگر مراکز پناهندگان دستگیر شده‌اند.
گزارش‌ها حاکی از آن است که کودکان 12 ساله و افراد جوان در میان بازداشت‌شدگان هستند.
دریافت گزارش‌های متعدد مبنی بر اینکه بسیاری از بازداشت‌شدگان مورد بدرفتاری جدی قرار گرفته‌اند که در برخی موارد شکنجه می‌شوند، نگران کننده است.
فلسطینیان بازداشت شده قبل از اینکه به بازداشتگاه‌ها منتقل شوند مجبور به درآوردن لباس، بستن چشم بند، دستبندهای سفت شده و عمدا در موقعیت‌های تحقیرآمیز بدون لباس‌، عکس‌برداری می‌شوند.
در این گزارش تاکید شده که سربازان اسرائیلی به غیرنظامیان دستور داده‌اند تا قبل از تخریب پناهگاههای خود، «به جنوب غزه بروند» که منجر به جابجایی‌های متعدد شد.
در این گزارش آمده است که حدود 140 زن و دختر به طور خودسرانه بازداشت شده‌اند و اطلاعات موثقی به دست آمده است که آنها در حال حاضر در مکان‌های نامعلومی در بازداشت هستند.
در این گزارش، خاطرنشان شد که دستورالعمل‌ها به غیرنظامیان برای کوچ اجباری آنها به جنوب غزه به هیچ وجه اسرائیل را از تعهداتش بر اساس قوانین بشردوستانه بین‌المللی خلاص نمی‌کند.
ده‌ها هزار غیرنظامی فلسطینی در شمال غزه باقی مانده‌اند و اسرائیل همچنان تعهداتی برای تضمین احترام و حفاظت از آنها دارد. حقوق بشردوستانه بین‌المللی ایجاب می‌کند که غیرنظامیان فقط به دلایل امنیتی بازداشت و بر اساس آن متهم یا آزاد شوند.
بر اساس قوانین بین‌المللی؛ شکنجه و سایر بدرفتاری‌ها، از جمله حمله به حیثیت شخصی بازداشت‌شدگان، بدون توجه به وضعیت آنها، اکیدا ممنوع است.
انتهای پیام/
گزارش‌های زیادی از کشتار غیرنظامیان در غزه دریافت می‌کنیم خبرگزاری آناتولی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار