خبر/

هوای تبریز برای افراد حساس ناسالم است

1402/09/26 - 19:54 - کد خبر: 104947 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی اعلام کرد: هوای تبریز از بعد از ظهر امروز برای دومین روز متوالی در وضعیت ناسالم برای افراد حساس قرار گرفت.

به گزارش نصر، شهنام اشتری روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: شاخص کیفی هوای تبریز (متوسط ۲۴ ساعته گذشته ) ۱۲ دیروز تا ۱۲ امروز براساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر ۱۱۰ است.
وی افزود: وضعیت هوا با شاخص یاد شده ناسالم برای افراد حساس است و شاخص کنونی نیز براساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر ۱۲۲ ناسالم برای افراد حساس است.
اشتری یاداور شد: روز گذشته نیز هوای تبریز ناسالم بود.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی اصلی ترین منبع آلودگی هوای کلانشهر تبریز را تردد وسایط نقلیه اعلام کرد.
در ۲ هفته گذشته هوای کلانشهر تبریز به مدت پنج روز در شرایط ناسالم قرار داشت که در روزهای یازده، ۱۲ و ۱۳ ماه جاری مدارس این شهر و اسکو به علت شدت آلودگی به صورت غیرحضوری برگزار شد.
با توجه به وضع کنونی آلودگی هوا توصیه می‌شود افراد مبتلا و دارای سابقه بیماری‌های قلبی، کلیوی و ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از تردد در معابر و مرکز شهر و فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.
شاخص آلودگی از صفر تا ۵۰ خوب و هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نیز ناسالم برای تمام گروه‌ها، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.
انتهای پیام/
هوای تبریز برای افراد حساس ناسالم است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار