پیکر مطهر پنج شهید گمنام در تبریز تشییع شد

1402/09/26 - 11:44 - کد خبر: 104940 نسخه چاپی

نصر: پیکر مطهر پنج شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) بر دوش اقشار مختلف مردم شهید پرور تبریز و مسئولان کشوری و لشکری از میدان شهدا تا میدان ساعت این شهر تشییع شد.

به گزارش نصر، این آلاله های گمنام در عملیات والفجر هشت در منطقه بوارین به سال ۱۳۶۲، والفجر چهار منطقه پنجوین به سال ۱۳۶۲، عملیات مسلم بن عقیل در منطقه سومار به سال ۱۳۶۵، تک دشمن در منطقه زبیدات به سال ۱۳۶۷ و عملیات خیبر در جزیره مجنون به سال ۱۳۶۲ به شهادت رسیدند.
پیکر هر کدام از شهدای مزبور در شهرها و بخش های مختلف آذربایجان شرقی تدفین خواهد شد.

شهدای گمنام دفاع مقدس نمادی از هویت و شجاعت هستند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در مراسم تشییع پیکر مطهر و پاک این شهدا با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه ( س ) گفت: هویت ملت‌ها بر پایه ارزش‌ها و تجربیات آنان شکل می‌گیرد و در ایران اسلامی نیز شهدای گمنام دفاع مقدس به عنوان نمادی از هویت و شجاعت بوده و جایگاه بسیار مهم و حیاتی دارند.
حجت الاسلام والمسلمین «سید محمدعلی آل هاشم» افزود: آنها با اهدای جان خود در دوران دفاع مقدس، نه تنها دفاع از مرزها و مردم ایران را بر عهده گرفتند بلکه ارزش‌های ایران اسلامی را نیز به نمایش گذاشتند.
امام جمعه تبریز اظهار کرد: تحلیل و تبیین هویت ملت ایران با شهدای گمنام دفاع مقدس امری ضروری است زیرا آنها نمادی از شجاعت، ایمان پ پایبندی به ارزش‌های ملی و دینی هستند.
حجت الاسلام آل هاشم افزود : آنان با برتری در میدان جنگ، جان خود را در راه اسلام و دفاع از ارزش‌های ملی و دینی فدا و با اراده قوی در برابر دشمنان مقاومت کردند.
وی ادامه داد: هویت ملت ایران بر پایه ایثار، شهادت، استقلال، آزادی، عدالت و مقاومت استوار است.
نماینده ولی فقیه در استان گفت : شهدای گمنام با اهدای جان خود به ملت ایران یادآوری کردند که استقلال و آزادی وطن، جزو ارزشمندترین اصول است.
وی تاکید کرد : ملت ایران همواره آماده دفاع از ارزش‌هاست زیرا ارزش‌ها بخشی از هویت این مرز و بوم به شمار می‌رود.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: شهدای گمنام با ایمان و پایبندی به ارزش‌های ملی و دینی نمادی از هویت مذهبی در ایران اسلامی را به نمایش گذاشتند.
وی افزود: آنها نمادی از مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی هستند و نشان دادند که هویت ملت ایران بر پایه استقلال و استکبار ستیزی تعریف شده است.
امام جمعه تبریز افزود؛ ملت ایران از دخالت و تحمیل اراده خارجی منزجر است و آزادی خود را همواره حفظ خواهد کرد و با تاسی از شهدای گمنام، نشان داده است که همواره در برابر تهدیدات خارجی و داخلی آماده دفاع از ارزش‌های دینی و ملی است.
حجت الاسلام آل هاشم تاکید کرد: این افتخارآفرینی همراه با گمنامی باید در ذهن و قلب جامعه به ویژه جوانان حک شود زیرا همه مدیون رشادت‌های این بزرگواران هستیم.
به گزارش ایرنا، پیکر یکی از شهدای گمنام در مرکز فنی و حرفه‌ای شماره یک تبریز آرام می‌گیرد و پیکر یکی دیگر از شهدا نیز در شهر تیمورلوی بخش گوگان از توابع شهرستان آذرشهر به خاک سپرده می شود.
پیکر سه شهید گمنام دیگر در بخش ترک شهرستان میانه، مقبره شیخ شهاب الدین اهری در شهرستان اهر و پادگان فرماندهی پشتیبانی نیروی زمینی ارتش در مراغه به خاک سپرده خواهد شد.
مراسم تشییع پیکر مطهر ۲۸۰ شهید گمنام امروز یکشنبه- ۲۶ آذرماه- همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در سراسر کشور برگزار شد.
انتهای پیام/
پیکر مطهر پنج شهید گمنام در تبریز تشییع شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار