عظیمی خبر داد:

کشف ۷۲ تن فرآورده های خام دامی غیر قابل مصرف در تبریز

1402/09/25 - 15:24 - کد خبر: 104917 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تبریز از کشف ۷۲ هزار و ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف انسانی و معدوم سازی این فرآورده ها پس از اخد مجوز از مراجع قضایی خبر داد.

به گزارش نصر، ناصر عظیمی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال تاکنون نظارت بر واحدهای عرضه کننده فرآورده های خام دامی، کشتارگاه های دام و طیور، مراکز قطعه بندی و بسته بندی گوشت و تخم مرغ، کارخانجات خوراک دام و طیور و سردخانه ها در حال انجام است بر این اساس ۹ هزار و ۴۳ مورد بازدید از اماکن عرضه فرآورده خامی صورت گرفته است.
وی گفت: ۷۶ مورد از تخلفات بهداشتی که اقدام به تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می شد، پس از تشکیل پرونده، برای تعیین میزان محکومیت قضایی به مراجع قضایی معرفی و ۱۳ واحد متخلف نیز پلمب شدند.
عظیمی با اعلام این مطلب که هرگونه کشتار خارج از کشتارگاه غیر مجاز و ممنوع بوده و این عمل تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می شود و قانون برای متخلفین جرایم سنگینی در نظر گرفته است، افزود: از ابتدای امسال تا کنون مواردی از کشتار غیر مجاز در برخی مناطق حاشیه ای شهرستان تبریز کشف شده که با برخورد قانونی با متخلفان، ۳۸ لاشه کشتار غیر مجاز نیز ضبط و پس از مشخص شدن وضعیت غیر بهداشتی بودن، لاشه ها معدوم سازی شدند.
وی از شهروندان خواست تا هر گونه تخلف بهداشتی را برای رسیدگی توسط کارشناسان این اداره به تلفن گویای ۱۵۱۲ اطلاع‌رسانی کنند.
انتهای پیام/
کشف ۷۲ تن فرآورده های خام دامی غیر قابل مصرف در تبریز خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار