خبر/

هشدار محیط زیست آذربایجان‌شرقی به شکارچیان حیات وحش

1402/09/25 - 15:22 - کد خبر: 104915 نسخه چاپی

نصر: معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نسبت به فعالیت شکارچیان غیرمجاز حیات وحش این استان هشدار داد.

به گزارش نصر، داوود غنی پور روز شنبه در گفت وگویی یادآور شد: افرادی که به صورت غیر مجاز اقدام به شکار در مناطق حفاظت شده آذربایجان شرقی می‌کنند، به طور قطع با پیگردهای قاطع قانونی و قضایی مواجه شده و هیچ گونه مماشاتی با این افراد متخلف نخواهیم داشت.
وی یکی از تهدیدهای مهم حیات وحش را تسلط انسان بر زیستگاه های جانوران عنوان و اضافه کرد: متاسفانه در سال های گذشته تعداد زیادی از افراد بدون مجوزهای لازم اقدام به ورود به زیستگاه های حفاظت شده و حیوانات را شکار می کنند که آثار زیانبار آن متوجه محیط زیست طبیعی می شود.
غنی پور گفت: انتظار داریم رسانه‌ها، جوامع محلی و همه دوستداران و علاقمندان محیط زیست با توجه به کمبود نیروی محیط بانی و تجهیزات مورد نیاز، بیش از پیش در راستای آگاهی بخشی به مردم و همیاری با محیط زیست آذربایجان شرقی تلاش کرده و این مجموعه را در حفاظت از عرصه های طبیعت بیش از گذشته یاری کنند.
وی از دستگیری گروهی از شکارچیان اراضی ترکمانچای واقع در شهرستان میانه در روز گذشته خبر داد و افزود: در جریان گشت و کنترل شبانه روزی انجام یافته آخر هفته، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان میانه یک گروه شکارچی غیرمجاز را در اراضی روستای هلمسی از توابع بخش ترکمانچای دستگیر کردند.
غنی پور ادامه داد : از این شکارچیان غیرمجاز یک قبضه اسلحه شکاری مجاز و لاشه دو سر خرگوش کشف و ضبط و پرونده متخلفین برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
وی وجود ۵۲ گونه پستاندار، ۳۷ گونه خزنده، ۶ گونه دوزیست و ۲۷ گونه ماهی را از مزیت های تنوع زیستی آذربایجان شرقی اعلام کرد که مراقبت و نگهداری از این گونه های کمیاب یکی از ماموریت های مهم و محوری اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی است.
انتهای پیام/
هشدار محیط زیست آذربایجان‌شرقی به شکارچیان حیات وحش خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار