خبر/

رسانه‌ها میدان دار فرهنگ ایثار و شهادت هستند

1402/09/25 - 15:04 - کد خبر: 104913 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: رسانه های گروهی و مطبوعات میدان دار فرهنگ ایثار و شهادت بوده و نقش کلیدی در ترویج این فرهنگ در کشور دارند.

به گزارش نصر، امیردریادار رضا عباسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تلاش برای تضعیف نقاط قوت جمهوری اسلامی را از اهداف اصلی دشمنان در تقابل با ملت ایران عنوان و اضافه کرد: دشمنان ایران اسلامی در ۴۴ سال گذشته به خوبی دریافته اند که مهمترین عامل توسعه و پیشرفت مادی و معنوی این کشور توسل به ائمه اطهار (ع) و اتکا به فرهنگ عاشورایی و شهادت طلبی است.
وی ادامه داد: بر همین اساس نوک پیکان حملات فرهنگی دشمنان علیه اسلام و انقلاب به مقولات معنوی، دینی و باورهای قلبی مردم متمرکز شده است که برای مقابله با چنین هجمه هایی باید ارکان فرهنگی جامعه را تقویت کرد و این امر جز با همکاری و مشارکت رسانه ها و صاحبان اندیشه و قلم محقق نمی شود.
امیر عباسی با اشاره به اینکه تعلق نسل جدید و جوان با آرمان های انقلاب اسلامی و امام و رهبری بسیار وسیع تر از گذشته است، یادآور شد: پایبندی جوانان این مرز و بوم به باورهای دینی و اصول انقلابی به هیچ عنوانب رای دشمنان نظام هضم شدنی نیست و بر همین مبنا با انواع دسیسه ها و ترفندهای تبلیغاتی در پی جدا کردن نسل جوان با انقلاب اسلامی هستند که این هدف هرگز محقق نخواهد شد.
وی یکی از عناصر مهم در توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را توجه به ابعاد گوناگون هشت سال دفاع مقدس دانست و ادامه داد: متاسفانه تاکنون آنگونه که باید در این رابطه اقدامات اساسی و آگاهی ده برای جوانان و نوجوانان و حتی کودکان صورت نگرفته است و باید متولیان فرهنگی و رسانه ها وارد میدان شده و با تشریح و تبیین ابعاد دفاع مقدس آحاد مردم را بیش از پیش در جریان دستاوردهای این دوران قرار دهند.
امیر عباسی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضامن تثبیت و قوام کشور و نظام جمهوری اسلامی است، گفت: هر گونه کوتاهی در این بخش منجر به لطمات جبران ناپذیر به بخش های اجتماعی، فرهنگی و عقیدتی خواهد شد.
وی مطالبه گری رسانه ها را یکی از راهکارهای بسیار موثر و مفید در راستای تقویت فرهنگ ایثار در کشور خواند و افزود: در جنگ ترکیبی تنها سلاح نظام اسلامی بهره مندی از توانمندی های رسانه ای و قلم فرسایی خبرنگاران است که باید در این صحنه بی وقفه و با تمام توان وارد کارزار شد.
امیر عباسی با قدردانی از رسانه های مختلف آذربایجان شرقی اعم از خبرگزاری ها و مطبوعات، اظهار کرد: در یک سال اخیر هماهنگی و همکاری های بسیار خوبی بین اهالی خبر استان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس حاکم بوده است که نتایج آن در برنامه ها و همایش های مختلف به وضوح قابل مشاهده است که نمونه آن استقبال طیف های گسترده ای از نوجوانان و جوانان از آیین های مربوط به هفته دفاع مقدس و همچنین استقبال از شهدای گمنام می باشد.
وی به برنامه های مختلف و متنوع مربوط به حضور پیکرهای مطهر پنج شهید گمنام در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون که هشت روز از ورود این پیکرهای پاک به آذربایجان شرقی سپری شده است در شهرها و بخش های مختلف آیین های فرهنگی و سوگواری برگزار شده است که استقبال جوانان و نوجوانان بسیار بهتر و بیشتر از سال های قبل بوده است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: تمام شهدای گمنام که آذربایجان شرقی میزبانی آنها را بر عهده دارند فردا ۲۶ آذر ماه همزمان با سراسر کشور و سالروز وفات حضرت فاطمه (س) راس ساعت ۱۰ در تبریز و از میدان شهدا تا میدان ساعت این شهر بر دوش مردم ولایی و انقلابی تشییع شده و پس از اقامه نماز توسط امام جمعه تبریز، به محل های تعیین شده برای دفن اعزام می شوند.
امیر عباسی اظهار کرد: مرکز فنی و حرفه ای تبریز میزبان یکی از شهدای گمنام ۲۱ ساله است و یکی دیگر از شهدای گمنام که ۲۳ ساله است در شهر تیمورلو از توابع آذرشهر با ۲۳ سال سن دفن می شوند و پیکر شهید سوم نیز به شهرستان اهر منتقل شده و در جوار مقبره شیخ شهاب الدین اهری که شهیدی ۴۵ ساله است، به خاک سپرده خواهد شد.
به گفته وی شهدای چهارم و پنجم به ترتیب با ۲۲ سال و ۲۷ سال سن نیز در شهرستان میانه و پادگان آماد و پشتیبانی شهرستان مراغه به خاک سپرده خواهند شد.
انتهای پیام/
رسانه‌ها میدان دار فرهنگ ایثار و شهادت هستند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار