گزارش/

محافل سوگواری یاس محمدی با عطر شهدای گمنام در آذربایجان شرقی

1402/09/25 - 13:21 - کد خبر: 104906 نسخه چاپی

نصر: آذربایجان شرقی این روزها میزبان پنج شهید گمنام دوارن دفاع مقدس است و محافل سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) هم با حضور این شهدا رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است.

به گزارش نصر، در مراسمی که به همت پایگاه های مقاومت بسیج شهید زبردست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی و شهید دانش فاخر بنیاد شهید و امور ایثارگران تبریز و با حضور جمعی از خانواده های شهدا و ایثارگران، مدیران و کارکنان اداره کل و موسسه های تابعه و شماری از بازنشستگان بنیاد، در تبریز برگزار شد، پس از قرائت دعای پرفیض توسل، کربلایی «حسین فتحی پور» مداح اهل بیت(ع) مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت کرد.
در ادامۀ این برنامۀ معنوی حاج «کاظم آفاقی» از راویان و یادگاران دوران دفاع مقدس طی سخنانی دربارۀ فضایل حضرت زهرا(س) و سجایای اخلاقی شهدای والامقام سخنرانی و بر اهمیت ترویج سبک زندگی فاطمی و شهیدان در جامعه امروز تأکید کرد.
در پایان و همزمان با مداحی و سینه زنی سوگواران، حاضران با پیکر مطهر شهید گمنام وداع کردند .
این شهید گمنام در سن ۱۹ سالگی و در تک دشمن بعثی در منطقه سومار به درجه رفیع شهادت نائل شده که پس از ۳۷ سال قرار است در پادگان آماد و پشتبانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراغه به خاک سپرده شود.
در آستانه مراسم تشییع و تدفین شهدای سرافراز یاد شده، پیکرهای آنها به مساجد، محلات، مدارس و شهرهای مختلف برای برگزاری آیین های وداع انتقال داده شده است.
در مراسم اولین سالگرد تدفین شهید گمنام در استانداری آذربایجان شرقی هم یکی از شهدای گمنام تازه تفحص شده مهمان جمع حاضر بود.
مرکز فنی و حرفه ای تبریز میزبان یکی از شهدای گمنام ۲۱ ساله است و یکی دیگر از شهدای گمنام که ۲۳ ساله است در شهر تیمورلو از توابع آذرشهر با ۲۳ سال سن دفن می شوند و پیکر شهید سوم نیز به شهرستان اهر منتقل شده و در جوار مقبره شیخ شهاب الدین اهری که شهیدی ۴۵ ساله است، به خاک سپرده خواهد شد.
شهدای چهارم و پنجم به ترتیب با ۲۲ سال و ۲۷ سال سن نیز در شهرستان میانه و پادگان آماد و پشتیبانی شهرستان مراغه به خاک سپرده خواهند شد.
این آلاله های گمنام در عملیات والفجر هشت در منطقه بوارین به سال ۱۳۶۲ ، والفجر چهار منطقه پنجوین به سال ۱۳۶۲، عملیات مسلم بن عقیل در منطقه سومار به سال ۱۳۶۵ ، تک دشمن در منطقه زبیدات به سال ۱۳۶۷ و عملیات خیبر در جزیره مجنون به سال ۱۳۶۲ به شهادت رسیدند.
همزمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم، پیکر مطهر این شهدای خوشنام از میدان شهدا تا میدان ساعت تبریز بر دوش مردم ولایی و انقلابی این شهر تشییع شده و پس از اقامه نماز توسط امام جمعه تبریز، به محل های تعیین شده برای دفن اعزام می شوند.
هم اکنون آذربایجان شرقی میزبان تعداد ۲۱۶ شهید گمنام است که این شهدای عالی مقام دارای ۷۵ یادمان است.
 انتهای پیام/ 
محافل سوگواری یاس محمدی با عطر شهدای گمنام در آذربایجان شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار