رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان خبر داد:

پیش‌بینی بارش برف و کاهش محسوس دما در آذربایجان‌شرقی

1402/09/25 - 11:14 - کد خبر: 104894 نسخه چاپی

نصر: رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از اواخر روز یکشنبه با عبور سامانه بارشی از جو استان، دما به طور محسوس کاهش یافته و بارش برف در شهرهای شمالی استان آغاز می‌شود.

به گزارش نصر، «محمد امیدفر»، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی، تصاویر ماهواره ای و آخرین اطلاعات هواشناختی، عبور این سامانه موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی به نسبت شدید و بارش باران و برف به ویژه در نواحی شمالی استان می شود.
وی اظهار کرد: از روز دوشنبه دمای استان به صورت محسوس کاهش می یابد و در نواحی سردسیر و کوهستانی استان احتمال بروز یخبندان و لغزندگی معابر دور از انتظار نیست.
رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس نقشه های پیش یابی، از امروز تا روز یکشنبه جوی پایدار در استان حاکم بوده و پدیده خاصی روی نمی دهد.
امیدفر، از مردم و مسافران خواست در زمان بارش برف از رفتن به مناطق کوهستانی و برفگیر استان خودداری کنند و در صورت ضرورت، خود را به پوشاک گرم و تجهیزات زمستانی مجهز کنند.
وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته سراب با دمای هفت درجه زیر صفر و کلیبر با دمای ۹ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در سردترین زمان به صفر درجه رسید.
به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک بوده ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
آذربایجان شرقی همواره زیر تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و ربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
انتهای پیام/
پیش‌بینی بارش برف و کاهش محسوس دما در آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار