نماینده مردم آذربایجان‌شرقی؛

وتو آتش‌بس غزه قلدری آمریکا را نشان می‌دهد

1402/09/24 - 19:43 - کد خبر: 104865 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: آمریکا چندین‌بار قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتس‌بس در غزه را وتو کرده است و این وتو در حقیقت قلدری سردمداران این کشور را نشان می‌دهد.

به گزارش نصر، آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان حق وتو چند کشور از جمله آمریکا را ظلم به بشریت دانست و افزود: ظلم مضاعف در خصوص حق وتو این است که دولتمردان آمریکایی از آن استفاده ابزاری می‌کنند.
وی با بیان اینکه حرف و عمل سردمداران آمریکا در خصوص غزه یکی نیست، افزود: اگر نماینده آمریکا آتش‌بس غزه را وتو نمی‌کرد، اکنون صلح در آنجا برقرار شده بود اما واقعیت این است که سردمداران آمریکایی همزمان با سردادن شعار حقوق بشر، در عمل بزرگترین ناقض حقوق بشر هستند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه رییس‌جمهور نابخرد آمریکا اخیرا ادعا کرده که در عین مسیحی بودن، صهیونیست است، اضافه کرد: مفهوم این ادعا چاپلوسی وی برای سرمایه‌داران صهیونیستی آمریکا و استفاده از سرمایه آنان در انتخابات پیش‌روی این کشور است.
آیت‌الله پورمحمدی با تاکید بر اینکه حقوق بشر آمریکایی در غزه بیش از پیش به جهانیان معرفی شده، ادامه داد: انتظار چندانی از استکبار جهانی نیست ولی بی‌کفایتی برخی از افراد در جهان اسلام آزاردهنده‌تر است.
وی گفت: اسراییل به هیچیک از قوانین بین‌المللی پایبند نیست و مسلمانان جهان باید در برابر این جمعیت سه میلیون نفری به صورت شفاف موضع‌گیری کنند.

حوزه و دانشگاه جدانشدنی است
امام جمعه مراغه به فرارسیدن ۲۷ آذرماه، سالروز شهادت آیت‌الله دکتر محمد مفتح و مصادف با روز حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: حوزه و دانشگاه به هیچ وجه جداشدنی نیست و تبلیغات منفی دشمنان نیز راه به جایی نمی‌برد.
آیت‌الله پورمحمدی اضافه کرد: رژیم طاغوتی همواره سیاست جدایی حوزه و دانشگاه را دنبال می‌کرد و امروزه هم برخی‌ها با سخنان نسنجیده و تبلیغات منفی، همان سیاست طاغوتی را دنبال می‌کنند.
وی با بیان اینکه آیت‌الله دکتر مفتح رییس دانشکده الهیات دانشگاه تهران بود، بیان کرد: این شخصیت والامقام در حوزه علمیه قم منظومه سبزواری را در تدریس می‌کرد؛ در حالی که منطق و حکمتِ منظومه سبزواری را هر فردی نمی‌تواند تدریس کند.
وی افزود: آیت‌الله دکتر مفتح از ترک‌های همدان بود که با احساس مسئولیت وارد دانشگاه شد و همراه با دو محافظش توسط منافقان به شهادت رسید.
وی به نماز عید فطر آیت‌الله دکتر مفتح قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در قیطریه اشاره کرد و ادامه داد: این نماز به راهپیمایی بزرگی منجر شد و ستون‌های طاغوتی را به لرزه درآورد.

کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی با عظمت برگزار شد
امام جمعه مراغه همچنین به برگزاری باعظمت کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی اشاره و بیان کرد: عده زیادی از مردم و خانواده‌های شهدا در این کنگره حضور داشتند و سردار سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در این کنگره سخنرانی کردند.
آیت‌الله پورمحمدی افزود: برگزاری این کنگره از این جهت حائز اهمیت است که شهدا نباید فراموش شوند و برگزاری این کنگره برای ۱۰ هزار شهید استان که یکهزار و ۴۰۰ شهید به مراغه اختصاص دارد، یادآور نفس قدسی و با برکت امام خمینی (ره) است زیرا جوانان با اشاره ایشان به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند.
به گزارش ایرنا آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه اول نماز جمعه این شهرستان نیز مطالب ارزشمندی در خصوص حضرت فاطمه زهرا (س) بیان کرده و نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت کردند.
انتهای پیام/
وتو آتش‌بس غزه قلدری آمریکا را نشان می‌دهد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار