رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

مکان یابی احداث سالن بین المللی سنگ نوردی در تبریز

1402/09/23 - 22:10 - کد خبر: 104845 نسخه چاپی

نصر: رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی آذربایجان‌شرقی گفت: کوهنوردی تنها ورزشی است که هم در بُعد قهرمانی بی‌بدیل است و هم در بُعد همگانی حرفی برای گفتن دارد.

به گزارش نصر، میرعلی آقاسیدی در جلسه کمیسیون ورزشی شورای اسلامی شهر با اشاره به اهمیت ورزش همگانی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت ترویج ورزش همگانی در بین شهروندان،کوهنوردی جزو معدود ورزش‌هایی است که بدون محدودیت سنی و جنسیتی خانواده‌ها با همراهی یکدیگر می‌توانند انجام دهند و خوشبختانه شهر تبریز با توجه به موقعیت کوهستانی و وجود عینالی در داخل تبریز همچنین سایر قلل در اطراف شهر این پتانسیل را دارد.
وی با اشاره به فعالیت باشگاه‌های کوهنوردی استان یادآور شد:  برای اینکه  آسیب های این ورزش را در بُعد همگانی به حداقل برسانیم می‌توانیم از پتانسیل باشگاه‌های کوهنوردی استان برای آموزش در میان ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها بهره ببریم و همچنین علاقه‌مندان را به این سمت سوق دهیم و علاوه بر عینالی  از قلل اطراف تبریز نیز استفاده کنیم.
وی با اشاره به مخاطرات این ورزش به ویژه در فصل زمستان، گفت: کوهنوردی به صورت انفرادی به ویژه در فصل زمستان توصیه نمی‌شود و برای اینکه شهروندان از این حوادث مصون بمانند توصیه می‌شود این ورزش به صورت گروهی و زیرنظر باشگاه‌ها انجام شود در این راستا هئیت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان آمادگی خود را برای ارائه برنامه های هفتگی یا ماهانه برای ارائه خدمات به شهروندان با همکاری شهرداری تبریز اعلام می‌دارد تا این ورزش بیش از پیش در میان خانواده‌ها نهادینه شود.
آقاسیدی با اشاره به رشته‌های صعود ورزشی اظهارکرد: رشته سنگ‌نوردی که به تازگی جزو رشته های قهرمانی و المپیکی مطرح شده است، از رشته های مهم صعود ورزشی است و ما در تبریز شاهد استعدادهایی هستیم ولی متاسفانه به دلیل وجود مشکلات مالی نتوانستیم در این رشته به مسابقات جهانی ورزشکار اعزام کنیم.
وی ادامه داد: ورزشکاران زیادی در این حوزه در شهر تبریز فعالیت می‌کنند و استعدادهای زیادی نیز وجود دارد در این راستا از کمسیون ورزشی شورای اسلامی شهر میخواهیم با مساعدت لازم ‌دیواره‌های پرتابل سنگنوردی را در پارکها به ویژه در متاطق محروم نصب شود و زیر نظر مربیان مجرب استفاده شود تا بدین وسیله شاهد توسعه این رشته و استعدادیابی بیشتر از محلات باشیم.
آقاسیدی همچنین گفت: سایت ایلان اوچان از جمله نمونه های موفق است که ضمن اصلاح بافت منطقه هم اکنون تبدیل به سایت سنگنوردی شده است.
رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سنگنوردی داخل سالن اظهارکرد: در کشورمان سالن مجهزی برای میزبانی از مسابقات بین المللی سنگنوردی داخل سالن نداریم از اینرو عینالی میتواند مکانیابی مناسبی برای احداث سالن سنگنوردی باشد و به عنوان قطب این ورزش مطرح شود و از آن در حوزه توریسم ورزشی استفاده کنیم.
گفتنی است در پایان این جلسه اعضای کمیسیون ورزش شورای شهر طرح های ارائه شده توسط هیئت کوه نوردی استان را تصویب و مقرر شد با بررسی و لحاظ بودجه در سال آتی طی تفاهم نامه ایی به مراحله اجرا در آورند.
انتهای پیام/
مکان یابی احداث سالن بین المللی سنگ نوردی در تبریز نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار