فرمانده سپاه پاسداران:

خطه آذربایجان همواره پرچمدار آزادی و پیشگام حرکت‌های ضداستبدادی بوده است

1402/09/23 - 12:56 - کد خبر: 104809 نسخه چاپی

نصر: فرمانده سپاه پاسداران گفت: آذربایجان از یک تاریخ درخشان در منظومه استقلال، آزادی، حریت و اسلام خواهی ایران بزرگ برخوردار است. این خطه همواره پرچمدار آزادی و استقلال و پیشگام در حرکت‌های ضداستبدادی و ضداستعماری در تاریخ پرشکوه افتخارات ملت بزرگ ایران بوده است. آذربایجان، پرچمدار نهضت مشروطه و دارای علما و سرداران بزرگ تاریخ بوده است.

به گزارش نصر، سرلشکر حسین سلامی پنجشنبه، ۲۳ آذرماه در اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی که در محل سالن پورشریفی تبریز برگزار شد، با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه(س)، گفت: ایشان، گوهر درخشان عصمت هستی بوده و مظهر فضایل الهی در سیمای یک بانوی بزرگ به وسعت و عظمت دستگاه آفرینش است. نشانه پاکی‌ها و مظهر پاکیزگی‌ها، مظلومیت‌ها، بخشنگی، درخشندگی، ستاره درخشان خلقت، ولایتمداری، باوفایی و فداکاری در عمر کوتاه خود است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: از خدای بزرگ، صمیمانه سپاسگزارم که امروز ما را به میهمانی شهیدان بزرگ سرزمین آذربایجان راه داد. هر قوم و جامعه‌ای با مفاهیم و صفاتی توصیف می‌شود. تاریخ سرزمین، شخصیت‌های برجسته آن و رویدادهای عظیمی که در آن دیار اتفاق افتاده و مکتبی که مردم به آن معتقد و عامل هستند و مردمان یک دیار نشانگر شکوه و عظمت و بزرگی آن هستند.
سلامی گفت: آذربایجان، علامه‌های بزرگی را در سپهر فقاهت و اجتهاد و علوم دینی در جهان اسلام در درون خود پرورش داده است. علامه امینی، طباطبایی و جعفری که در مجموعه کهکشان افتخارات آسمان اجتهاد، نامشان درخشان است و هنوز نهرهای زلال اندیشه‌ها و حکمت‌های الهی آن‌ها، سیراب کننده ارتش تشنگان علوم است.
وی با اشاره به شخصیت عالمان خطه آذربایجان و نخستین شهید محراب که متعلق به این دیار است، افزود: بزرگترین افتخار این سرزمین نیز وجود رهبر عزیز انقلاب است که شخصیت ایشان، ریشه عمیقی در این سرزمین دارد.
وی اظهار کرد: امروز متعلق به همه جهان اسلام و همه مستضعفان و حتی بشریت است که آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی به عنوان میراث جاودان امام راحل را برای نجات بشریت از ظلم ظالمان و جهل جاهلان مدرن هدایت و رهبری می‌کند.
فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه مردمان این سرزمین، مردم حماسه، وفاداری، ایثار و فداکاری هستند، گفت: ۱۰ هزار شهید گلگون کفن و جوان بلندقامت این سرزمین که با بدرقه پرشکوه خانواده‌هایشان به سوی جبهه‌های جنگ رهسپار شدند. این نشاندهنده عظمت مردم این دیار است. مردم آذربایجان که در راس قله شکوه ملت ایران جای گرفته‌اند، مردمی که در همه صحنه‌ها چون سال‌های نخست پیروی انقلاب اسلامی و حماسه پرشکوه ۹ دی ۸۸ آغازگر حضور دل انگیز مردم در انقلاب بودند.
وی افزود: این دیار، شهیدانی دارند که مثل ستاره در کهکشان ستاره می‌درخشند مثل شهید باکری که فرمانده آسمانی، شبه افسانه‌ای، رویایی و دلربا و کوه استوار از معرفت، تواضع و محبوب دل رزمندگان و قلوب همه ملت ایران و آذربایجان خواهد بود و شهیدانی چون یاغچیان که در ابتدای جنگ حماسه آفریدند و سوسنگرد را نجات دادند.
وی با بیان این‌که عاشوراییان، نام‌های مثال زدنی هستند، گفت: وقتی به مزار گلزار شهدای تبریز برویم، می‌بینیم که از همه عملیات‌ها در همه میدان‌های جنگ شهید حضور دارد. هرچه بگوییم کلمات، ظرفیتی ندارند که از شخصیت عظیم مردم تجلیل کنند. مرزداران غیور این سرزمین حتی سه شهید شهرستان جلفا نیز نشانه زیبایی صدق وعده مردم این دیار است.
سلامی تاکید کرد: شهدای شما حتی از مرزها هم عبور کردند. پیکر بسیاری از آنان از حرم سوریه آمد و در دل‌ها شهید شدند و ۱۸ شهید والامقامی که برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) که دیروز توفیق یافتیم با خانواده این شهیدان دیدار داشته باشیم.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای کنگره ۱۰ هزار شهید استان، گفت: فرمایشان ایشان، کامل و عمیق بود. ایشان این سرزمین و تاریخ و جغرافیا و افتخارات و شهدا و مردمان آن را به زیبایی و دقیق می‌شناسند. 
وی افزود: این شهیدانی که امروز برای گرامیداشت خاطرات پرشکوه و حماسه آفرینی آن‌ها به اینجا آمده‌ایم، در یکی از طولانی ترین و نابرابرترین جنگ‌های تاریخ بشر راه غلبه کفار بر مسلمین را بستند. در شرایطی که همه قدرت‌های استکباری آن روز و متحدین منطقه‌ای آنان دست به دست همه داده بودند، می‌خواستند نور اسلام را خاموش و اجازه ندهند که ملت عزیز ایران، آزاد و حاکم بر سرنوشت خویش زندگی کند. می‌خواستند به ما تحمیل کنند که تحت ضابطه و معیار آن‌ها برای اداره جهان زندگی کنیم. زندگی جز در پناه ابرقدرت‌های باطل برای مسلمانان ممکن نیست و دین، اذن حاکمیت ندارد و مسلمانان نمی‌توانند صاحب قدرت باشند و حاکمیت اسلامی شایسته نیست و ما را تحقیرشده در کوهستانی از جهل مدرن بگذارند.
فرمانده سپاه پاسداران اظهار کرد: انقلاب اسلامی، همه این نظریه‌های باطل را محور کرد و ملت به میدان آمدند و از شکوه ظاهری این سلاح‌ها نترسیدند و عازم جبهه شدند و آرایش مسلمانان در برابر کفر شکل گرفت. تقریبا تمام کفار در مقابل طلوع خورشید اسلام ایستاد. اگر در این جنگ می‌باختیم برای همیشه از صحنه جغرافیای عالم حذف می‌شدیم چرا که دنیا جای ملت‌های ضعیف نیست. باید قوی بود و قدرتمندانه از ارزش‌ها و آرمان‌ها دفاع کرد. در میدان بود و از نصرت خدا کمک گرفت. شهیدان ما همین کار را کردند.
وی افزود: لشکر ۳۱ عاشورا، نقشی تاریخی و تاریخ ساز برای استقلال سرزمین با همراهی فرماندهان بزرگش داشت. سپاه پاسداران نیز همواره بهترین فرماندهان خود را بر این لشکر پیروز گمارده است. امروز ایران، امن و در حال پیشرفت و قدرتمند شده است که همگی به برکت خون شهیدانی است که ایران قدرتمند را تحویل ما داده‌اند و هنوز هم حاضر هستند و ما را می‌بینند. ایران مقتدر و در حال پیشرفت که از روزگار سخت تحریم عبور کرده و جوانانش، تهاجم فرهنگی دشمن را از اعتبار ساقط کرده‌اند. شهیدان، ما را به اوج قله عزت و سعادت رسانده‌اند.
وی تاکید کرد: امروز هر شخص و هر سیاستمداری در دنیا نسبت به ایران با احترام صحبت می‌کند و هیچکس جرأت جسارت به این ملت و دین و فرهنگ آن را ندارد. این، میراث جاودان شهیدان ما است. شهیدان که سازندگان تاریخ و تمدن ما هستند، ما را از قهرمان افسانه‌ای چون رستم و سهراب بی نیاز کرده‌اند و عامل اصلی بقا و استقلال ما هستند.
سلامی به اشاره به جنگ اخیر مردم غزه و رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: دشمنان همچنان به دنبال این هستند که ملت‌های مسلمان را از قوی ترین حقوق خود بی بهره کنند. مثل فلسطین که سرزمین شان را اشغال کردند و امروز در باریکه غزه انبوهی از مسلمان مظلوم را در حصار نگه داشته و آنها را بمباران می‌کنند. بیمارستان را همچون میدان جنگ کرده و خانه‌های مردم را همانند سنگر می‌زنند. کودک کشی، افتخار آن‌ها است. کشتن زنان، پیرمردها، پیرزن‌ها و کودکان برای آن‌ها پیروزی است و نفرت جهانی را برانگیخته است. امروز همه ملت‌های جهان حتی در کنار کاخ سفید و باکینگهام با جمعیت‌های انبوه به میان حمایت از فلسطین آمده‌اند.
وی افزود: وضعیت کنونی این جنگ، نشانگر زوال زودهنگام غرب با محوریت آمریکا و رژیم صهیونیستی است. وقتی نمی‌توانند حیات کودکان و نوجوانان بی دفاع فلسطینی را تضمین کنند، بیش از حد آسیب پذیرند و به مرگ نزدیک ترند زیرا نمی‌توانند در قلب یک نفرت عظیم جهانی زندگی کنند.
وی تاکید کرد: آمریکا نیز اخلاق را باخته و در تدبیر سیاسی شکست خورده است، زیرا نمی‌داند که نمی‌توان با کشتن انسان‌های مظلوم، پیروزی خلق کرد. به تدریج صحنه سیاست را نیز خواهد باخت زیرا موقعیتی بین ملت‌ها ندارند و شاید ملت‌ها تصور می‌کردند که آمریکا، سرزمینی است با ارزش‌هایش پیش می‌رود اما جهان، واقعیت پوسیده آمریکا را که جنایت، شکنجه و محاصره ملت‌ها است را مشاهده می‌کند.
سلامی گفت: فلسطین به برکت ایمان محکم جوانان و مردمانش پیروز می‌شود و مثال‌های بسیاری در دنیا وجود دارد که قدرت‌های بزرگ به دست مظلومان عالم فروپاشیدند. صبح پیروزی به اذن الهی نزدیک است.
انتهای پیام/
خطه آذربایجان همواره پرچمدار آزادی و پیشگام حرکت‌های ضداستبدادی بوده است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار