مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی؛

صنایع و ورزش در آذربایجان شرقی از هم فاصله گرفته اند

1402/09/23 - 11:12 - کد خبر: 104794 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با بیان اینکه مشکل بزرگ ورزش استان، فاصله گرفتن مقوله ورزش و صنعت از همدیگر است، گفت: در این زمینه نشست ها و گفت و گوهایی با مدیرکل صمت استان برای استفاده بهتر از ظرفیت های صنایع در ورزش برگزار کرده ایم که امیدواریم نتیجه آن رشد ورزش و حمایت صنایع از تیم های ورزشی باشد.

به گزارش نصر، حبیب ستوده نژاد روز پنجشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان شرقی و گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر بار ورزش قهرمانی استان بر دوش باشگاه مس سونگون ورزقان است که البته این حمایت ها نیز در مقایسه با دیگر استان ها و در نظر گرفتن ظرفیت های ورزش استان، بسیار اندک است و تلاش ما بر استفاده از ظرفیت های قانونی برای حمایت صنایع از ورزش قهرمانی متمرکز است.
وی اضافه کرد: اعتبارات هیات های ورزشی ناچیز است ضمن اینکه قانون، حمایت هیات ها از ورزش قهرمانی را منع کرده است از این رو به دنبال ترغیب صنایع برای حمایت از ورزشکاران و تیم های ورزشی هستیم.
ستوده نژاد افزود: زمانی در این استان تیم دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز فعالیت می کرد که در آسیا شناخته شده بود اما به دلیل حمایت نکردن این مجموعه از ورزش قهرمانی، منحل شد و استعدادهای این رشته مجبور به رکاب زدن برای تیم های دیگر استان ها شدند.
وی ادامه داد: پی گیر هستیم تا دوباره این تیم را احیا کنیم و مدیریت فعلی پتروشیمی تبریز نیز اعلام آمادگی کرده و با توجه به اینکه زیرساخت ها برای دوچرخه سواری در این مجموعه فراهم است مطمئن هستم در صورت تشکیل دوباره تیم، بار دیگر قله دوچرخه سواری در تسخیر پتروشیمی تبریز خواهد بود.
مدیرکل ورزش آذربایجان شرقی با بیان اینکه در بیشتر ورزش های تیم با مشکل حامی مواجه هستیم، گفت: در هندبال و بسکتبال و سایر رشته ها این مشکل وجود دارد و ورزشکاران آذربایجان شرقی در قالب تیم های دیگر استان ها به میدان می روند در صورتی که اگر تیم های استانی حمایت مالی شوند بیشتر این ورزشکاران با رقم های پایین تر برای اعتلای ورزش استان به میدان می روند.
ستوده نژاد افزود: استعداد ها و ظرفیت های بسیاری در ورزش استان وجود دارد و به رغم نداشتن تیم حرفه ای در بسیاری از رشته ها، هم در تیم های باشگاهی مطرح و هم در تیم ملی نماینده داریم و این نشان می دهد اگر ورزش استان حمایت شود حرف های زیادی برای گفتن در سطح ملی خواهد داشت.

۳۰ طرح ملی ورزشی در استان راکد است
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی به طرح های عمرانی افتتاح شده و در دست اجرای این اداره کل اشاره کرد و گفت: ۴۱ طرح ملی ورزشی در استان تعریف شده که یازده طرح فعال و ۳۰ طرح راکد است.
ستوده نژاد گفت: همچنین ۶۳ طرح ورزشی از محل اعتبارات استانی در استان در دست اجراست و شرکت توسعه، تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی نیز ۶ طرح در استان دارد و امسال در مجموع ۹ طرح در استان بهره برداری شده است.
وی ادامه داد: تکمیل استادیوم پنج هزار نفری اهر و مرند، رفع نواقص مراغه و میانه و اتمام استادیوم ۱۵ هزار نفری بناب که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد از جمله طرح های در دست اجرای شرکت توسعه است.
ستوده نژاد گفت: تا پایان سالجاری چند طرح استانی نیز شامل زمین چمن مصنوعی خداآفرین، کلیبر، هریس، سالن چندمنظوره ورزقان، بناب و شبستر و نواقص ورزشگاه یادگار امام ره تبریز افتتاح می شود.
وی افزود: همچنین با همکاری و حمایت بنیاد علوی، هفت بابزمین چمن مصنوعی در شهرستان چاراویماق و روستای باغ معروف احداث می شود که بنیاد علوی کار نصب چمن ها را بر عهده گرفته است.

واگذاری ورزشگاه یادگار امام به شهرداری از اختیارات وزیر است
ستوده نژاد در مورد ورزشگاه یادگار امام ره تبریز و موضوع واگذاری آن به شهرداری تبریز نیز گفت: این موضوع از اختیارات وزیر ورزش است و ما در نامه ای این آمادگی شهرداری تبریز را به وزیر اعلام کرده ایم.
وی افزود: در استان هیچ مخالفتی در این رابطه وجود ندارد و هم استاندار و هم اداره کل ورزش و جوانان موافق این موضوع هستند.
وی همچنین از تکمیل نواقص این ورزشگاه و آماده سازی آن برای میزبانی بهتر از مسابقات فوتبال، گفت: قرارداد ایجاد و ساخت یکصدگیت ورودی به این ورزشگاه و زمین شماره دو آن بسته شده و راه دسترسی غربی نیز از سوی شهرداری تبریز در حال اجراست.

مشکل ورود بانوان به ورزشگاه زیرساختی است
مدیرکل ورزش و جوانان استان در مورد دلیل اینکه بانوان نمی توانند در این ورزشگاه حضور یابند، گفت: مشکلات زیر ساختی مانع از حضور بانوان شده که در صدد هستیم این مشکلات را بر طرف کنیم.
ستوده نژاد افزود: باید گیت های امانتی ویژه بانوان در ورزشگاه ایجاد شود ضمن اینکه سامانه الکترونیکی فروش بلیت نیز باید برای تشخیص بانوان با پی گیری باشگاه تراکتورسازی به ثبت احوال متصل شود که تاکنون انجام نشده است.
وی در مورد اینکه چطور دیگر شهرستان ها موفق به قبول بانوان در ورزشگاه شده اند، گفت: سامانه بلیت آنها از سوی شرکتی که با فدراسیون فوتبال قرار داد دارد انجام می شود اما این کار در تبریز از سوی باشگاه در حال انجام است.

۵۰ درصد طرح های روستایی تا پایان سال افتتاح می شود
ستوده نژاد به عملکرد این اداره کل در زمینه ورزش روستایی اشاره کرد و گفت: ساخت ۳۰ زمین چمن مصنوعی در روستاهای استان در دست اقدام است که تا پایان سال ۵۰ درصد این زمین ها به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: همچنین خانه های ورزش روستایی نیز با کمک خیران و روستاییان در روستاهای مختلف در دست ساخت است که با بهره برداری از آنها، ورزش روستایی استان شکوفاتر از گذشته می شود.
وی برگزاری بیست و هشتمین دوره جشنواره قره قیه و کسب عناوین کشوری تیم های روستایی در جام پرچم را نقطه عطف ورزش روستایی آذربایجان شرقی اعلام کرد.
انتهای پیام/ 
صنایع و ورزش در آذربایجان شرقی از هم فاصله گرفته اند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار