امام جمعه تبریز:

مردمی بودن دفاع مقدس از عوامل غلبه بر دشمن بود

1402/09/23 - 10:17 - کد خبر: 104789 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه پیام های تبیینی دوران دفاع مقدس باید به مردم بیان شود، گفت: مردمی بودن دفاع مقدس از عامل اصلی غلبه بر دشمن است.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم روز پنجشنبه در مراسم یادواره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی اظهار کرد: در این دوران علاوه بر رزمندگان اسلام، ملت ایران در پیروزی بر دشمن نقش آفرینی کردند.
وی اظهار کرد: جانبازان و شهدا اسوه های زنده ایستادگی در راه حفظ آرمان هایی هستند که برای آن سلامتی خود و جان ارزشمند عزیزانشان را اهدا کردند.
حجت الاسلام آل هاشم یادآور شد: نیروهای مسلح نیز برای دفاع از وطن و انقلاب جنگیدند و همه آنها در چشم مردم ایثارگران انقلاب هستند.
امام جمعه تبریز گفت: دفاع مقدس نشان داد که اگر ملت و نشد و مسوولان یکدل و یکصدا باشند می توان با دستان خالی بر دشمنان غلبه کرد.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: اگر در آن دوران میان فرماندهان اختلاف وجود داشت هرگز حماسه هایی بزرگی مانند فتح خرمشهر حاصل نمی شد.
وی با بیان اینکه در ۲۰۰ سال گذشته قبل از انقلاب اسلامی هر زمان جنگی در ایران روی داده بخشی از این کشور جدا شده است، یادآور شد: در جنگ تحمیلی ذره ای از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد و این موضوع نتیجه عزم و باور مردم و مسوولان به فرهنگ مقاومت بود. امام جمعه تبریز گفت: شهدای مدافعان حرم، امنیت و سلامت نشان دادند که حماسه هشت سال دفاع مقدس توسط رزمندگان به فراموشی سپرده نشده و در گوشه ای از تاریخ نمانده است.
وی ادامه داد: دوران دفاع مقدس موجب شد تا نیروهای نظامی و امنیتی با تقویت توان دفاعی خود از بروز جنگ های جدید پیشگیری کنند و در این راستا تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب فراموش نشدنی است.
در این مراسم همچنین بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای ستاد مرکزی کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی پخش شد.
انتهای پیام/
مردمی بودن دفاع مقدس از عوامل غلبه بر دشمن بود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار