خبر/

برگزاری دوره توانمندسازی سواد رسانه‌ای برای دبیران و دانش آموزان آذربایجان‌شرقی

1402/09/23 - 10:11 - کد خبر: 104784 نسخه چاپی

نصر:  اولین جلسه کمیته تعلیم و تربیت شورای فرهنگ عمومی که روز چهارشنبه ۲۲ آذر با حضور مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، دبیر و اعضای این کمیته برگزار شد با تصویب مصوبه برگزاری دوره توانمندسازی سواد رسانه‌ای برای دبیران و دانش آموزان، همراه بود.

به گزارش نصر، مسائل فرهنگی و شاخص‌های شورای فرهنگ عمومی در سال جاری، از موارد مطرح شده در ابتدای این جلسه بود.
برگزاری دوره‌های متعدد سواد رسانه‌ای توسط سازمان جهاد دانشگاهی استان با بهره‌گیری از مربیان متخصص و دغدغه‌مند با هدف ارتقاء دانش در این حوزه در بین دبیران این درس و دانش‌آموزان، دستور جلسه اول این کمیته بود که به تصویب اعضا رسید.
تاکید بر ضرورت تهیه نقشه راه و انجام حرکت بر آن اساس و انسجام بخشی به فعالیت‌های موجود و پراکنده در حوزه فرهنگی و نگاه تخصصی به مسائل تربیتی و بازنمایی فعالیت‌ها از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به اهمیت ارتقاء سواد رسانه‌ای در بین دانش آموزان، اظهار کرد: دوره شش ساعته درس تفکر و سواد رسانه‌ای به منظور توانمندسازی تمامی دبیران این درس برگزار می‌شود.
مسعود سعادتی با تاکید بر ضرورت ادامه‌دار بودن دوره‌های برگزار شده با موضوع سواد رسانه‌ای، گفت: امروزه دشمنان با تهیه خوراک فکری برای دانش‌آموزان سعی در گمراه کردن آنان دارند؛ از این رو آگاه‌سازی و ارتقاء سواد رسانه‌ای دانش آموزان ضروری است.
پناهعلی حسین‌زاده، دبیر کمیته تعلیم و تربیت شورای فرهنگی عمومی استان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به گستردگی جامعه مخاطبان دستگاه تعلیم و تربیت، اظهار کرد: معلمان، اولیا و دانش آموزان هر سه به ارتقاء سواد رسانه‌ای نیاز دارند و با توجه به جمعیت زیاد مخاطبان در آموزش و پرورش، دوره‌های افزایش سواد رسانه‌ای و توانمندسازی معلمان و دانش آموزان در این زمینه تکمیل کننده دوره‌های قبلی برگزار شده توسط معاونت فرهنگی و پرورشی اداره کل به شمار می‌آید.
خسرو کنعانی، سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان نیز از تربیت ۲۰ مربی ارتقاء سواد رسانه‌ای توسط سازمان جهاد دانشگاهی خبر داد و افزود: طرح نامه‌ای در این زمینه آماده شده و سازمان جهاد دانشگاهی کارها را در ۱۰ گام تعریف شده به طور جدی شروع کرده و کمیته علمی، اجرایی و برنامه‌ریزی نیز به این منظور تشکیل شده است.
وی در پایان متذکر شد: طرح سواد رسانه‌ای در پنج مدرسه تبریز به صورت پایلوت اجرا می‌شود و در صورت کسب رضایت و نتایج مورد انتظار در سایر مدارس نیز اجرایی خواهد شد.
اکبر شوقی، معاون پشتیبانی سازمان جهاد دانشگاهی استان نیز در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به وجود ظرفیت‌های رسانه‌ای در سازمان جهاد دانشگاهی، وجود دو رسانه قدرتمند ایسنا و ایکنا و مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) را فرصتی برای تربیت متخصصان حرفه‌ای سواد رسانه‌ای و بهره‌مندی از این مربیان برای آموزش دبیران و دانش آموزان دانست‌.
انتهای پیام/
برگزاری دوره توانمندسازی سواد رسانه‌ای برای دبیران و دانش آموزان آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار