گزارش نصر از آخرین وضعیت ساخت بیمارستان در سهند/

سهند را دریابید! / سهند بدون بیمارستان / امکان کمک به احداث بیمارستان سهند را نداریم! 

1402/09/22 - 20:02 - کد خبر: 104782 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تامین سلامتی مردم وظیفه ماست ولی با وجود بیمارستان در اسکو و تبریز و شرایط ما، فعلا امکان کمک در احداث بیمارستان سهند را نداریم ولی در بحث تجهیز نهایت همکاری را خواهیم داشت.

به گزارش نصر، اسفند 1399 بود که خبر "کلنگ بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی شهر جدید سهند به زمین زده شد" بر روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت، بیش از دو سال از این خبر می گذرد که تا این لحظه خبری از ساخت بیمارستان در سهند وجود ندارد.
پس از آن "مهرداد بذر پاش" وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به سهند در بین مسئولان در رابطه با مشکل نبود بیمارستان وعده یک ساله داد و از مسئولین خواست تا در این رابطه اقدام کنند.
اما اکنون آذر 1402  نه تنها خبری از بیمارستان نیست بلکه آجری روی آجر نگذاشته شده و علی رغم دستور وزیر و مشکلات عدیده ای که سهندی ها از نبود بیمارستان داشته و رنج می برند همچنان مسئولان در حال پاس کاری موضوع هستند.

در رابطه با وعده یک ساله وزیر اطلاعی ندارم
"فرهاد سعیدی" در گفتگو با خبرنگار نصر در واکنش به وعده یکساله "مهرداد بذر پاش" وزیر راه و شهرسازی، گفت: آقای وزیر بحث ساخت بیمارستان را مطرح کردند اما در رابطه با وعده یک ساله، اطلاعی ندارم؛ رسانه ها مطالبی را نوشته اند، برای ساخت بیمارستان و اخذ مجوز های لازم چندین ماه زمان لازم است.
وی ادامه داد: قرار بود بیمارستان 32 تخت خوابی در سهند ایجاد شود که منقضی و سپس 64 تخت خوابی مطرح شد.
سعیدی خبر داد: تفاهم نامه ای با دانشگاه علوم پزشکی تبریز منعقد کرده ایم که مقرر گردید تا دو زمین، میلگرد و فولاد در اختيار دانشگاه علوم پزشکی برای احداث بیمارستان 300 تخت خوابی گذاشته شود.
مدیر عامل شرکت عمران سهند خاطرنشان کرد: فرایند تامین مالی ساخت بیمارستان از طریق اعطای زمین برای مولد سازی و ساخت آن توسط شرکت عمران سهند به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان انجام گرفته است. 
سعیدی گفت: کار های زیادی در این رابطه انجام شده؛ تفاهم نامه و دیگر مراحل آن را انجام داده و به تهران فرستاده ایم تا تایید نهایی را دریافت کنیم.
مدیر عامل شرکت عمران سهند گفت: امیدواریم بتوانیم مجوز ساخت بیمارستان 300 تخت خوابی را دریافت کنیم چرا که سهند در مواقع بحران می‌تواند تبریز را نیز پشتیبانی کند، سهند از لحاظ زلزله آسیب خیزی کمتر از تبریز بوده و فاصله کمتری به تبریز دارد.

امکان کمک به احداث بیمارستان سهند را نداریم
"بهمن نقی پور" رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در گفتگویی در این رابطه گفت: تفاهم نامه احداث بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی سهند نهایی شده و مراحل احداث شروع شده است.
وی توضیح داد: در فاز اول، بیمارستان ۶۴ تختی با همکاری مشاوره ای و فنی دانشگاه علوم پزشکی و با هزینه شرکت عمران سهند احداث می‌شود و ما در این راستا برای اخذ مجوز و تهیه نقشه های مربوطه کمک می‌کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با بررسی و ارزیابی بعد از بهره برداری، در صورت وجود کمبود در بخش های مختلف، توسعه ی بیمارستان به ۲۰۰ تختخوابی قابل انجام است، برای تجهیز بیمارستان نیز رایرنی هایی با وزارت بهداشت انجام خواهد گرفت.
وی افزود: در مرحله اول قرار است دانشگاه تا 5/1 ماه نقشه های اولیه را تهیه کرده و شرکت عمران جهت اخذ مجوز از وزارت بهداشت اقدام نماید.
نقی پور اضافه کرد: ما در شرایط فعلی به علت تعدد پروژه های نیمه تمام در استان، امکان کمک به احداث بیمارستان سهند را نداریم و نمی‌توانیم درگیر پروژه جدیدی باشیم
وی ادامه داد: تامین سلامتی مردم وظیفه ماست ولی با وجود بیمارستان در اسکو و تبریز و شرایط ما، فعلا امکان کمک در احداث بیمارستان سهند را نداریم ولی در بحث تجهیز نهایت همکاری را خواهیم داشت.
نقی پور خاطر نشان کرد: مجوز بیمارستان توسط وزارت بهداشت صادر خواهد شد و ما تنها مدارک را جمع آوری و به آن ها ارسال خواهیم کرد و در مورد زمان‌بندی اطلاعی نداریم.
انتهای پیام/
سهند را دریابید! / سهند بدون بیمارستان / امکان کمک به احداث بیمارستان سهند را نداریم!  محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار