معاون سیاسی و اجتماعی استاندار:

رسانه های آذربایجان شرقی جایگاه کشوری دارند

1402/09/22 - 19:56 - کد خبر: 104761 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه رسانه های استان جایگاه کشوری دارند، گفت: اما کیفیت رسانه های استان باید همتراز با کمیت آنها ارتقا یابد.

به گزارش نصر، تراب محمدی روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از عوامل اجرایی نمایشگاه های مطبوعات و کتاب تبریز، افزود: در سال های گذشته رسانه های استان اعم از خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و مطبوعات به لحاظ تعدد رونق گرفته است ولی به همان میزان از نظر کیفی شاهد تحولات عمیق در این حوزه نیستیم که لازم است فعالان و اهالی رسانه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گام های موثر و بهتری در این زمینه بردارند.
وی فضای عمومی حاکم بر رسانه های آذربایجان شرقی را خوب توصیف و اضافه کرد: با توجه به ظرفیت ها و دانش اهالی قلم و فعالان رسانه های استان باید از شرایط کنونی به وضعیت مطلوب تر حرکت کرد و این توان در رسانه های استان وجود دارد، چون امروز بهترین خبرنگاران و نویسندگان را در رسانه های استان و البته مرکز داریم.
محمدی برگزاری یازدهمین نمایشگاه مطبوعات تبریز را گامی بسیار مهم و مفید برای توسعه و ترویج فرهنگ روزنامه خوانی دانست و با تاکید بر اینکه نقاط ضعف و قوت این نمایشگاه باید به خوبی احصا شود، یادآور شد: در این میان رسانه های فعال با ارایه راهکارها و دیدگاه های خود زمینه های لازم برای هر چه بهتر برگزار شدن دوره های بعدی را ایجاد کنند.
وی هجدهمین نمایشگاه کتاب تبریز را نقطه عطف در تحولات فرهنگی آذربایجان شرقی برشمرد و با بیان اینکه این نمایشگاه در حقیقت حماسه فرهنگی برای منطقه بود، گفت: هر چند زبان انتقاد ما بسیار تندتر از زبان تشویق است، اما باید توجه داشت که این ۲ نمایشگاه پس از چهار سال وقفه از سر گرفته شد و عوامل اجرایی نیز جوان و تازه کار بودند.
محمدی سطح کیفی هر ۲ نمایشگاه کتاب و مطبوعات را قابل قبول خواند که مورد تایید مقامات کشوری و استانی نیز قرار گرفت.
به گفته وی ترویج مطالعه و کتابخوانی بین جوانان و نوجوانان و تلاش برای ایجاد این فرهنگ در بین خانوارها را مهمترین اهداف نمایشگاه های فوق اعلام و اظهار کرد: باید توجه داشت که رشد و توسعه هر جامعه یا تنها از طریق فرهنگ و آن نیز با رونق کتابخوانی میسر می شود و حتی توسعه روزافزون فضای مجازی نیز نمی تواند جایگزین کتاب شود.
پیمان پاکزاد به عنوان نماینده مطبوعات و خبرگزاری های استان نیز در این مراسم، گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب پس از چهار سال نقطه عطف فرهنگ استان است و آغازی برای بهتر شدن البته قبل از برگزاری نمایشگاه مطبوعات باید از صاحب نظران نیز در خصوص کم و کیف آن نظرخواهی شود و اکنون نیز نشست آسیب شناسی نمایشگاه لازم است.
نماینده ناشران آذربایجان شرقی نیز خواستار حضور فیزیکی نماینده ناشران در محل نمایشگاه کتاب شدند.
انتهای پیام/
رسانه های آذربایجان شرقی جایگاه کشوری دارند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار