مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران:

خدمات درمانی بیماران کلیوی تحت پوشش صندوق بیماری خاص قرار گرفت

1402/09/22 - 10:49 - کد خبر: 104719 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از تحت پوشش قرار گرفتن خدمات درمانی مبتلایان به نارسایی مزمن کلیه در صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج خبر داد.

به گزارش نصر، محمد مهدی ناصحی افزود: جلسات همودیالیز، ست صافی و سوزن دیالیز، خدمات تعبیه راه عروقی رایگان، هزینه کاتتر های دائم و موقت و همچنین گرافتهای عروقی بصورت رایگان به بیماران کلیوی ارایه می شود.
وی اظهارداشت: محلول دیالیز و پودر بی کربنات سدیم، آزمایشات روتین بیماران دیالیزی اعم از آزمایشات ماهانه، سه ماهه، ۶ ماهه و سالانه نمونه دیگری از این خدمات را شامل می شد.
وی ادامه داد: همچنین داروهای اریتروپوئتین، ترکیبات آهن تزریقی، SEVELAMER، کاتتر گذاری دائمی دیالیز صفاقی، آموزش و مدیریت بیماران نیازمند دیالیز صفاقی به صورت ماهیانه، هزینه محلول های دیالیز صفاقی و عمل جراحی پیوند کلیه نیز از نمونه خدماتی است که به صورت رایگان از پیش از تاسیس صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج به بیماران دیالیزی ارائه می شد.
ناصحی تاکید کرد: علاوه بر حمایت های از پیش گفته شده با تشکیل صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بیماران دارای هر یک از نشان های زیر می توانند از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بهره مند شوند.
وی افزود: هر یک از نشان ها عبارت است از نشان همودیالیز (دیالیز خونی) شامل: خدمات بستری، پرتوپزشکی، دارو و آزمایش، ویزیت و خدمات پزشکان و نشان دیالیز صفاقی شامل آزمایش، خدمات بستری، پرتوپزشکی، ویزیت و خدمات پزشکان است.
ناصحی درباره نشان کاندید جراحی پیوند کلیه گفت: آزمایش، پرتوپزشکی، ویزیت و خدمات پزشکان و نشان پس از جراحی پیوند کلیه شامل دارو، ویزیت، آزمایش و بیوپسی کلیه پیوندی است، نکته قابل توجه این است که بیماران کلیوی منتسب به نشان همودیالیز (دیالیزخونی)، دیالیز صفاقی، کاندید پیوند کلیه و پس از جراحی پیوند کلیه می توانند با رعایت ضوابطی از مساعدت های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات استانی پس از بررسی و طرح در کمیته های مربوطه بهره مند شوند.
انتهای پیام/
خدمات درمانی بیماران کلیوی تحت پوشش صندوق بیماری خاص قرار گرفت خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار