سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان:

تفاهم‌نامه استقرار سامانه بهینه‌سازی انرژی در صنایع کوچک آذربایجان شرقی امضا شد

1402/09/22 - 09:51 - کد خبر: 104706 نسخه چاپی

نصر: سرپرست شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: تفاهم‌نامه همکاری در استقرار طرح و سامانه بهینه‌سازی و متناسب‌سازی مصرف انرژی در صنایع کوچک با استفاده از راهکارهای مدیریت تجمیعی تقاضا محور (ADMS) بین این شرکت با شرکت خدماتی شهرک صنعتی شهید سلیمی امضا شد.

به گزارش نصر، «سجاد مطلبی» افزود: این تفاهم نامه برای ایجاد هماهنگی و توسعه‌ همکاری‌ها با هدف پیاده‌سازی طرح‌های بهینه‌سازی و متناسب‌سازی مصرف انرژی در واحدهای صنعتی و معدنی مستقر در شهرک صنعتی و نهادینه‌سازی افزایش بهره‌وری در حوزه انرژی انجام می شود.
وی ادامه داد: تفاهم نامه و طرح یاد شده با حمایت از حضور و فعالیت تیم‌های دانش بنیان و فن‌آور مدیریت هوشمند انرژی در شهرک صنعتی برای آگاهی بخشی، آموزش، مشاوره و پیاده‌سازی طرح‌های مدیریت و بهینه‌سازی مصرف انرژی و پایش منعقد شده است.
وی اظهار کرد: مرحله اول این طرح با آموزش نیروهای شاغل در صنایع و اجرای طرح «فیدر تضمینی» در شهرک‌ صنعتی معرفی شده از سوی شرکت شهرک‌ها، برنامه ریزی و اقدامات لازم جهت مدیریت هوشمند مصرف برق در واحدهای صنعتی و معدنی مستقر در شهرک صنعتی به طور هماهنگ انجام می شود.
مطلبی، ادامه داد: در مرحله دوم با توسعه بازار انرژی صرفه‌جویی شده واحدهای صنعتی و معدنی مستقر در شهرک صنعتی، واحدهای فعال در این حوزه از مزایای مالی این همکاری بهره‌مند می شوند.
براساس این گزارش آذربایجان شرقی دارای ۵۶ شهرک و ناحیه صنعتی بوده که از این تعداد ۴۸ شهرک و ناحیه صنعتی فعال است و از پنج هزار و ۷۰۰ قرارداد ایجاد واحد صنعتی در استان سه هزار واحد صنعتی و تولیدی فعال بوده و سه هزار و ۷۰۰ واحد غیرفعال است.
یازده هزار هکتار اراضی آذربایجان شرقی در اختیار شهرک های صنعتی استان بوده که از این میزان در چهار هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی عملیات ساخت واحدهای صنعتی و تولیدی اجرا شده یا در حال اجراست.
بیشترین زمینه فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی مربوط به صنایع فلزی، شیمیایی و غذایی است.
انتهای پیام/
تفاهم‌نامه استقرار سامانه بهینه‌سازی انرژی در صنایع کوچک آذربایجان شرقی امضا شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار