خبر/

مراغه کاندیدای ثبت در جمع شهرهای سالم جهان

1402/09/22 - 09:45 - کد خبر: 104704 نسخه چاپی

نصر: مدیر برنامه‌های شهرهای سالم معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و درمان گفت: کهن شهر مراغه پیشرفته‌ترین برنامه شهرهای سالم را به عنوان دومین شهر کشور آماده ثبت در جمع شهرهای سالم جهان است.

به گزارش نصر، علیرضا مقیثی مدیر برنامه‌های شهرهای سالم معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و درمان صبح امروز در  صبح امروز در جلسه بررسی شهر سالم مراغه اظهار کرد: در دنیا ۱۱۵ شهر در فهرست شهرهای سالم قرار گرفته که شهر سهند تنها شهر ثبت شده از ایران است.
علیرضا مقیثی افزود: کهن شهر مراغه پیشرفته‌ترین برنامه شهرهای سالم را به عنوان دومین شهر کشور آماده ثبت در جمع شهرهای سالم جهان است.
وی افزود: برای افزایش سلامت مردم و پیوستن شهر مراغه به جمع شهرهای سالم جهان، همه دستگاه‌های اجرایی و مردم همکاری و مشارکت دارند.
به گفته مقیثی، ارزیابی پیوستن شهر مراغه به جمع شهرهای سالم جهان اسفند ما انجام می‌شود تا اردیبهشت سال آینده این شهر به شبکه شهرهای سالم جهان بپیوندد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز گفت: برای پیوستن مراغه به جمع شهرهای سالم هفت کارگروه تشکیل شده و بیش از ۳۰۰ برنامه و اقدامات آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و عمرانی اجرا شده است.
ارجمند افزود: طرح‌های شهر سالم و ایمن در راستای افزایش سلامت و زندگی ایمن توسط دانشکده علوم پزشکی، شهرداری، آموزش و پرورش، بهزیستی، هلال احمر پلیس راهور و برخی دستگاه٬های اجرایی عملیاتی شده است.
وی گفت: مراغه در میان شهر کاندیدای پیوستن به شهر سالم در جایگاه بالاتر قرار گرفته است.
انتهای پیام/
مراغه کاندیدای ثبت در جمع شهرهای سالم جهان خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار