آقازاده، عضو هیئت مدیره اتحادیه کفاشان، پستاسازان و سراجان کلانشهر تبریز:

کفش مشکلات، پاي توليدکنندگان را مي زند! / رکود سه ماهه در بازار کفش 

1402/09/21 - 23:02 - کد خبر: 104686 نسخه چاپی

نصر: عضو هیئت مدیره اتحادیه کفاشان، پستاسازان و سراجان کلانشهر تبریز، گفت: براي توسعه روزافزون صنعت کفش، دولت بايد حمايت واقعي از توليدکنندگان داشته باشد تا شاهد اين نباشيم که کفش مشکلات پاي توليدکنندگان را بزند! 

به گزارش نصر، حامد آقازاده با اعلام مطلب فوق افزود: صنعت کفش از نبود حمايت کافی و البته عملی مسئولين در رنج می باشد و حمايت واقعي زماني است که يک توليدکننده در شرايط بحراني قرار داشته باشد و متولیان امر با حل مشکلات موجب حل معضلات و به تبع آن برون رفت از شرايط بحراني بشود، حقیقت این است که فعالان صنعت کفش توانايي لازم براي افزايش توليد و  کسب بازارهاي مصرف داخلی و حتی خارجی را دارند و این امر مهم با کمترين حمايت دولت شدنی است و می توان به راحتی بسياري از مشکلات پيشروي فعالان اين صنعت را حل کرد. 
وي ادامه داد: ايجاد ثبات در قيمت مواد اوليه و لوازم کفش، ورود تکنولوژي روز دنيا، حذف تعرفه گمرگي، اعطاي وام هاي کم بهره و تامین نقدینگی تولیدکنندگان و حمايت از توليد کنندگان براي شرکت در نمايشگاههاي بين المللی، حمايت هاي بيمه اي و ...  تنها بخشی از راهکارههاي توسعه صنعت کفش مي باشند. 
آقازاده، در ادامه با ابراز ناراحتی از رکود بازار در سه ماهه اخیر، بيان کرد: متاسفانه هزينه هاي توليد بالا رفته و توليدکنندگان کفش با مشکل نقدينگي مواجه شده اند و قوانين دست و پا گير نيز مشکلات صنعتگران را دوچندان کرده است و از طرفی با کاهش قدرت خرید مردم عملا میزان تولید را کاهش و موجب رکود بازار شده است و باید متولیان امر برای این مشکل چاره ای بکنند. 
وي اضافه کرد: متاسفانه با شرايط موجود، توان رقابتی تولیدکنندگان با رقباي خارجي بسیار پایین آمده که بايد زيرساخت های اقتصادی و صنعتی کشور اصلاح و در کنار آن خود توليدکنندگان نيز باید کيفيت توليدات خود را بالا ببرند و دولت هم در ايجاد فضاي رقابتي کمک حال توليدکنندگان باشد و با ایجاد بازارهای جدید عملا کالاهای تولید داخل را در کشورهای هدف عرضه و موجب ارزآوری به کشور گردد. 
مدیر عامل شرکت راینو چرم با نام تجاری راهینو با اشاره به اينکه در هر کاري تعامل و وحدت و همدلي، نياز و اساس کار است و هر موقع در هرکاري يکدلي و همکاري بوده است قطع يقين موفقيت هم به د نبال داسته است، اظهارداشت: در صنعت کفش تبريز هم نياز به يک انرژي مضاعف و همدلي براي رشد بيش از پيش صنعت کفش داریم که متاسفانه این امر در سالهای اخیر با یک گسست اساسی روبرو شده بود که الحمدالله بعد از برگزاری خوب انتخابات هیئت مدیره اتحادیه کفاشان تبریز یک وحدت و همدلی برای حل مشکلات صنعت بین اعضای محترم هیئت مدیره به وجود آمده است که  تشکلهاي صنفي و صنعتي نیز در کنار اتحادیه براي توسعه و رونق  این صنعت تلاش می کنند. 
آقازاده، اضافه کرد: براي موفقيت بيشتر نيازمند استفاده از تجربيات پيشکسوتان عزيز و همچنين  تزريق تفکر و انرژي جواني به صنعت کفش هستيم تا با تلفيق تجربه و انرژي جواني  بتوانيم اين صنعت را به جايگاه واقعي اش برسانيم که الحمدالله ترکیب هیئت مدیره اتحادیه ترکیبی از تجربه و جوانی است که قطع یقین موجب موفقیت اتحادیه دوره جدید خواهد شد. 
وي، در خاتمه با تقدیر و تشکر از رسانه ها به عنوان بازوان حمایتی صنعت کفش در سالهای اخیر، بیان کرد: در شرايط فعلي که شرايط براي توليدکنندگان سخت شده است، بايد دولت در اين شرايط خاص به حمايت از توليد و توليدکنندگان بپردازد و با حمايت هاي عملي با اين اقدام مانع تعطيلي و به تبع آن اخراج کارکنان و .... بشود.
انتهای پیام/
کفش مشکلات، پاي توليدکنندگان را مي زند! / رکود سه ماهه در بازار کفش  نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار