گزارش اختصاصی نصر/

نجات پیست اسکی سهند در گرو واگذاری به بخش خصوصی 

1402/09/22 - 13:34 - کد خبر: 104685 نسخه چاپی

نصر: در حالی پیست اسکی سهند در آستانه فصل سرما برای راه اندازی تلاش می شود که این پیست برای رونق یافتن نیاز به حضور بخش خصوصی دارد.

به گزارش نصر، پیست اسکی سهند یکی از مهم ترین اماکن تفریحی و ورزشی استان است که پس از سالها تعطیلی به دلیل اختلافات موجود بر سر مالکیت امسال بالاخره تعیین تکلیف شد و بلافاصله عملیات بازسازی انجام شد اما این بازسازی صورت گرفته توسط اداره کل ورزش و جوانان استان به تنهایی انجام نخواهد شد و این پیست برای برپایی مجدد نیاز به حمایت بخش خصوصی خواهد داشت.
عطا شرفشاهی در حاشیه بازدید از این پیست گفت: راه‌اندازی پیست سهند در راستای تلاش و پیگیری‌های استاندار و معاون عمرانی استانداری و همچنین حبیب ستوده نژاد مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان و در نهایت حسین فوطه بافان رئیس هیأت اسکی آذربایجان شرقی انجام گرفت.
معاون فن عمرانی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی عنوان داشت: امسال اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان برای هزینه پیست سهند مصوب شد که در حال حاضر یک میلیارد تومان آن تخصیص داده شد در تلاش هستیم در ادامه راه تمامی مبلغ مصوب شده را تخصیص بگیریم.
شرفشاهی یادآور شد: با این مبلغ تله اسکی اول اورهال شده و همچنین دستگاه برف کوب که مدت زمانی زمین گیر شده بود آماده فعالیت شده است.
محمد حسین فوطه بافان با ابراز خوشحالی از فعالیت دوباره پیست سهند افزود: برای پیشبرد اهداف هیأت برنامه استعدادیابی در نظر گرفتیم که با طراحی پیست کوچک که در حال ساخت است امیدواریم افراد بیشتری را به رشته اسکی سوق بدهیم.
رئیس هیأت اسکی استان شرقی خاطرنشان کرد: انشاالله با بارش‌هایی که اتفاق خواهد افتاد زمینه ساز فعالیت‌های همگانی و حرفه‌ای اسکی بازان باشیم.
فوطه بافان اذعان داشت: تمامی مسئولین شهری و ورزشی استان در تلاش هستند تا با آماده سازی پیست سهند هیأت اسکی استان را در پیشبرد اهداف خود یاری کنند.
وی با اشاره به اینکه در دیگر استان‌ها بحث حفظ و نگهداری پیست‌های اسکی به بخش خصوصی واگذار می‌شود یادآور شد: متأسفانه در استان ما چنین رویکردی نداشته‌ایم و هیأت اسکی استان آمادگی خود را در خصوص واگذاری پیست سهند به سرمایه‌گذار بخش خصوصی اعلام می‌دارد تا پیست فوق در شرایط مطلوب در اختیار اسکی بازان و علاقمندان به ورزش اسکی قرار بگیرد.

 
 
مهدی مهربان مسئول کمیته استعدادیابی هیأت اسکی آذربایجان شرقی با بیان اینکه عمر ورزش کودکان خیلی کوتاه است تاکید کرد: با توجه تعطیلی پیست اسکی سهند، اسم این ورزشکاران نونهال را مسافران کوچولوی من گذاشتم که مجبور هستند برای آماده نگه داشتن خود به استان‌های اطراف مثل اردبیل و زنجان سفر کنند.
حسن دباغ دبیر هیأت اسکی استان نیز از نامطلوب بودن وضعیت مسیر پیست سهند، ابراز گله مندی کرده و عنوان داشت: مسیر پیست صعب العبور بوده و احتمال خطرات جانی بسیاری وجود دارد، امیدوار هستیم اداره راه و ترابری با دستوری که معاونت محترم عمرانی استانداری ابلاغ کردند امسال برای لکه‌گیری آسفالت اقدام نماید و انشاالله سال بعد آسفالت ریزی اساسی انجام بگیرد تا شاهد تصادفات و اتفاقات ناگوار برای ورزشکاران نباشیم.
انتهای پیام/
نجات پیست اسکی سهند در گرو واگذاری به بخش خصوصی  حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار