معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:

مجتمع های خدماتی تبریز- زنجان در شان مردم استان نیست

1402/09/21 - 17:27 - کد خبر: 104667 نسخه چاپی

نصر: معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: بزرگترین ضعف ما در حوزه آزاد راه زنجان - تبریز مسئله مجتمع خدماتی، رفاهی مناسب است، متاسفانه به جز دو مورد هیچ یک از آن ها در خور شان مردم استان نیست، بقیه مجتمع ها صرفا جایگاه بین راهی است که زیبنده مردم ما نیست.

به گزارش نصر، "جبارعلی ذاکری" در گفتگوی اختصاصی با نصر با اشاره به پروژه تبریز – بازرگان گفت: موقعیت خاص استان ما ایجاب می کند که آزاد راه و بزرگ راه در استان ما بیشتر باشد، نسبت طول آزاد راه های استان به آزاد راه های کل کشور 10.8 درصد است در حالی که سهم ما به طور نسبی باید از این میزان کمتر باشد.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: موقعیت خاص استان ایجاب می کند میزان 10.8 آزاد راه برای استان کافی نیست چرا که آزاد راه های ما علاوه بر نقش استانی نقش ملی و بین المللی دارند.
ذاکری با تاکید بر راه های مواصلاتی استان گفت: استان ما در کریدور شمال، جنوب، شرق و غرب قرار دارد.
وی ضمن تشریح پروژه تبریز بازرگان گفت: یکی دیگر از پروژه های اولویت دار استان ما پروژه تبریز بازرگان است که در 3 فاز در نظر گرفته شده است؛ یک فاز آن از تبریز تا مرند به پیمانکار داده شده، دومین فاز از مرند تا مرز آذربایجان غربی و فاز سوم در آذربایجان غربی است.
وی خبر داد: امیدواریم از ابتدای مسیر شهید باکری تا صوفیان و شبستر و لاین برگشت حداکثر تا پایان بهمن مورد بهره برداری قرار گیرد، پیش بینی کرده ایم در فاز اول 50 میلیارد و در فاز دوم 50 میلیارد دیگر اعتبار لازم است که امیدواریم فاز اول را به بهره بردار برسانیم.
معاون عمرانی استاندار گفت: در دور دوم سفر ریاست جمهوری 300 میلیارد تومان برای این عملیات از ماده 56 مصوب کرده ایم، امیدوارم در شش ماه اول سال آتی فاز اول شور درق تا تبریز در دو لاین رفت و برگشت را عملیاتی کنیم.
ذاکری در پاسخ به وضعیت نامناسب آزاد راه زنجان تبریز، گفت: بزرگترین ضعف ما در حوزه آزاد راه زنجان - تبریز مسئله مجتمع خدماتی، رفاهی مناسب است، متاسفانه به جز دو مورد هیچ یک از آن ها در خور شان مردم استان نیست، بقیه مجتمع ها صرفا جایگاه بین راهی است که زیبنده مردم ما نیست.
وی در این رابطه افزود: مابین آزاد راه زنجان و قزوین مجموعه ای بنام ترنج، یا در آزاد راه تهران مجموعه آفتاب درخشان صحرا وجود دارد که طبق رایزنی ها با پرشین نوشین مقرر شده است تا یک مجتمع رفاهی در حد مهر و ماه قم در آزاد راه تبریز زنجان اجرا شود که هم اکنون ساخت این مجتمع آغاز گردیده است، دومین مجتمع نیز عین همان در ضلع جنوبی ایجاد خواهد شد؛ علاوه بر 2 مورد فوق 4 مورد دیگر نیز در برنامه داریم تا ایجاد شود.
انتهای پیام/
مجتمع های خدماتی تبریز- زنجان در شان مردم استان نیست محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار