خبر/

رزمایش طرح ترافیکی و راهداری زمستانی در آذربایجان شرقی برگزار شد

1402/09/21 - 14:57 - کد خبر: 104661 نسخه چاپی

نصر: رزمایش مشترک طرح ترافیکی و راهداری زمستانی سال ۱۴۰۲ با مشارکت سازمان ها و نهادی متولی حوزه راه در آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش نصر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی روز سه شنبه در این رزمایش با اشاره به اینکه اجرای طرح راهداری زمستانی نیازمند همکاری نهادهای ذیربط در حوزه راه است، گفت: امسال این اداره کل با تجهیز ۳۷۰ دستگاه ماشین آلات مختلف سبک و سنگین آماده خدمات رسانی به مسافران و کاربران جاده است.
«اورجعلی علیزاده»، افزود: در اجرای این طرح زمستانی علاوه بر ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، از ۲۵۰ خودرو استیجاری شامل بلدوزر، لودر، گریدر، برف روب، نمک پاش و سایر ماشین آلات استفاده می شود.
وی اظهار کرد: یک هزار و ۲۰۰ نفر از عوامل راهداری زمستانی شامل نیروی انسانی ثابت، فصلی و پشتیبان در ۷۵ باب راهدارخانه ثابت و موقت برای خدمات رسانی به کاربران جاده ای ساماندهی شده اند.
علیزاده، ادامه داد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد بار و مسافر کشور از طریق جاده جابجا می شود، امید است زمستان امسال با همکاری دستگاه های متولی حمل و نقلی ایمن در راه های استان انجام شود.
سرهنگ «صابر عباس زاده»، جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی نیز در این رزمایش با آرزوی زمستانی پربارش برای کشور و استان بر آمادگی دستگاه های مسوول برای اجرای مطلوب طرح ترافیکی زمستانی سالجاری تاکید کرد و گفت: هماهنگی دستگاه های ذیربط در ارتقای ایمنی تردد جاده ای بسیار مهم است و کلیه دستگاه های مربوط باید تلاش دوچندان در ایام بارش های زمستانی برای ارتقای ایمنی داشته باشند.
فرمانده پلیس راه آذربایجان شرقی نیز در این رزمایش با ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط پلیس راه استان، گفت: پلیس راه با انجام تمهیدات لازم آماده اجرای طرح راهداری زمستانی با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان است.
«حبیب آبراهه»، افزود: در طول ایام اجرای این طرح ۷۵ تیم پلیس راه در راه های مختلف استان برای تامین ایمنی تردد جاده ای مستقر خواهند شد.
در این رزمایش که همزمان با سراسر کشور در این استان برگزار شد، ماشین آلات سبک و سنگین راهداری، اکیپ های پلیس راه، هلال احمر، اورژانس و شرکت گاز شرکت داشتند.
انتهای پیام/
رزمایش طرح ترافیکی و راهداری زمستانی در آذربایجان شرقی برگزار شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار