صادقی عنوان کرد؛

بیماری هایی که با «اندومتریوز» می تواند ایجاد شود

1402/09/21 - 21:51 - کد خبر: 104644 نسخه چاپی

نصر: رییس مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا، با اشاره به برگزاری کنگره جراحی‌های کم تهاجمی زنان و اندومتریوز، گفت: اندومتریوز عنوان بیماری خاموش شیوع بالایی دارد.

به گزارش نصر، محمدرضا صادقی، روز دوشنبه در نشست خبری پنجمین کنگره کشوری و دومین کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم تهاجمی زنان و اندومتریوز، افزود: اندومترویوز به عنوان بیماری خاموش شیوع بالایی دارد و تا زمانی که تمام حفره‌های شکم و لگن را درگیر نکند، فرد متوجه بیماری نمی‌شود؛ پس این بیماری تنها بُعد باروری را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد و می‌تواند سایر ارگان‌های بدن مانند کلیه، روده و…، را هم درگیر کند.
وی با اشاره به برگزاری کنگره، گفت: هدف این است که از صاحب‌نظران بین‌المللی دعوت کنیم تا آخرین اخبار و پیشرفت‌ها را در زمینه اندومتریوز ارائه دهند و همچنین محلی برای همفکری فراهم کنیم.
صادقی ادامه داد: درمان این بیماری خاص است و پیشرفت سریعی دارد. پیش‌تر برای درمان نیاز به لاپاروسکپی بود، اما اکنون می‌توان با روش‌های بهتری به تشخیص بیماری رسید.
وی افزود: در خانم‌های ایرانی به دلیل کیفیت زندگی می‌گویند شیوع اندومتریوز بالاتر است و ما در مرکز درمان ناباروری ابن سینا این رسالت را داریم که سایر متخصصان در سایر نقاط را هم آموزش دهیم تا درمان اشتباه انجام نشود و این کنگره می‌تواند محلی برای پاسخ دادن به این مساله باشد. ما به طور مرتب در حال تربیت متخصصین اندومتریوز هستیم تا درمان مبتنی بر استاندارد روز دنیا انجام شود.
صادقی تاکید کرد: بخشی از کنگره با کنگره آسیایی مشترک شده است که این نشان دهنده جایگاه علمی والای این کنگره است.
پنجمین کنگره کشوری و دومین کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم تهاجمی زنان و اندومتریوز، ۲۹ آذر لغایت اول دی ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.
انتهای پیام/
بیماری هایی که با «اندومتریوز» می تواند ایجاد شود خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار