طبق نتایج یک نظرسنجی، تبریزی‌ها معتقدند:

جمع‌ آوری وانت‌ بارهای میوه فروش نیازمند مشارکت شهروندان و ارگان‌ های مختلف

1402/09/21 - 12:14 - کد خبر: 104635 نسخه چاپی

نصر: طبق نتایج یک نظرسنجی ۵۲ درصد از شهروندان تبریزی، معتقدند جمع آوری وانت‌بارهای میوه فروش نیازمند "مشارکت و همراهی شهروندان و ارگان‌های مختلف" در این حوزه است.

به گزارش نصر، این نظرسنجی توسط واحد پژوهش و افکارسنجی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز با طرح سوال "جمع آوری وانت‌بارهای فروش میوه الف) فقط بر عهده شهرداری است ب) فقط بر عهده نیروی انتظامی است ج) نیازمند مشارکت شهروندان و ارگان‌های مختلف است د) اصلا موافق جمع آوری نیستم" از طریق شبکه‌های مجازی انجام پذیرفت.
طبق نتایج بدست آمده در مجموع ۳۴ هزار و ۷۶۳ نفر در این نظرسنجی شرکت کردند که گزینه ج "نیازمند مشارکت شهروندان و ارگان‌های مختلف است" با ۵۲ درصد بیشترین انتخاب را داشته است.
گزینه الف "فقط بر عهده شهرداری است" و گزینه د "اصلا موافق جمع آوری نیستم" به طور همزمان ۲۲ درصد و کمترین درصد مربوط به گزینه ب یعنی "فقط بر عهده نیروی انتظامی است" با ۴ درصد شامل شد.
نتایج حاصل از نظرسنجی شهروندان در راستا و موید صحبت‌های فرماندار تبریز و عضو شورای اسلامی شهر در یکصد و شصت و دومین جلسه پارلمان شهری نیز است. در این جلسه که ۱۲ آذرماه برگزار شد، فرماندار تبریز تصریح کرد: مدیریت و حل معضل سد معبر خودرویی تبریز وارد ابعاد استانی شده و ضمن تشکیل جلسات مختلف با حضور دادستان تبریز مقرر شده دستگاه های مرتبط دولتی در این خصوص به صورت میدانی وارد عمل شوند و دستگاه‌های مرتبط دولتی ملزم به ارائه خدمات در این خصوص هستند.
حجت الاسلام رسول برگی عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه عنوان کرد: در حوزه سد معبر، هشت سازمان اداری در حل معضل سد معبر خودرویی و ساماندهی وانت بارها دخیل اند و این در حالی است که  تنها یکی از آنها شهرداری تبریز است.
صفحات اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی نصرنیوز، آذرانجمن، شهریار، بیداری آذربایجان، شمس‌نیوز، تبریز سیاست، تبریز چه خبر، تبریزیم، تبریزخبرلری، اخبار اول، نگاه آذربایجان، سون خبر، فصل نیوز، چالش روز، صنعت خبرلری و اخبار فردا سوال نظرسنجی را به اشتراک گذاشتند.
یکی از موارد مهمی که مدیریت شهری تبریز طی دو سال گذشته آن را در اولویت برنامه کاری خود قرار داده، بحث جمع آوری وانت‌بارهای میوه‌فروش است، موضوعی که علاوه بر ایجاد چهره زشت و نازیبا، زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات دیگر نیز شده است.
شهرداری تبریز در چندین مرحله اقدام به جمع آوری وسیع وانت‌بارها کرد و این روند ادامه دارد و موفقیت آن نیازمند مشارکت شهروندان و همراهی ارگان‌های ذیربط است.
طرح جمع آوری وانت‌بارهای میوه فروش در سطح معابر عمومی به ویژه در نقاط پرتردد و شلوغ شهر از  جمله خواسته‌های اصلی شهروندان تبریزی است، چنانچه نتایج این نظرسنجی نیز موید این گفته است.
انتهای پیام/
جمع‌ آوری وانت‌ بارهای میوه فروش نیازمند مشارکت شهروندان و ارگان‌ های مختلف نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار