وزیر کشور:

ضرورت بهره‌گیری از تجهیزات و فناوری‌های جدید برای کاهش جانباختگان حوادث رانندگی

1402/09/21 - 12:14 - کد خبر: 104634 نسخه چاپی

نصر: وزیر کشور بر ضرورت استفاده از فناوری‌های جدید و رفع نقاط حادثه‌خیز برای کاهش تصادفات رانندگی و خسارات جانی ناشی از آن تاکید کرد.

به گزارش نصر، احمد وحیدی در رزمایش طرح ترافیکی پلیس و دیگر دستگاه‌های امدادی و خدماتی در زمستان ۱۴۰۲ که پیش از ظهر امروز در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، گفت: امروزه و در جهان امروز بخش زیادی از زندگی انسان‌ در حمل و نقل طی می‌شود. حرکتی که یک پیشران برای رفتن رو به جلو است و منجر به توسعه و پیشرفت و تحول می‌شود. اما اگر توجه بیش از حدی به آن شود، می‌تواند آثار زیانباری هم داشته باشد.
وی با اشاره به نقش دستگاه‌های مختلف در ارئقا ایمنی ترافیکی گفت: دستگاه‌های مخلتفی اعم از پلیس راهور، هلال احمر، اورژانس، راهداری، آتش‌نشانی و یگان‌های خدمت‌رسان و همین طور در عقبه در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی خدمت می‌کنند تا مردم سفر ایمن و امنی را داشته باشند و در صورت وقوع حادثه نیز در کمترین زمان ممکن به آنان امدادرسانی شود.
وحیدی تلاش بر رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها را یکی از مصادیق اقدام برای پیشگیری از وقوع تصادفات اعلام کرد و گفت: کنترل‌ها و نظارت‌های جاده‌ای نیز یکی دیگر از این مصادیق است. 
وزیر کشور به نقش و ضرورت مشارکت مردم در طرح زمستانی نیز اشاره کرد و گفت: در فصل زمستان، مردم باید بیشتر از دیگر ایام سال به هشدارهای هواشناسی توجه کنند و در مواقعی که وضعیت هوا نامطلوب است از رفتن به ارتفاعات و تردد در جاده‌ها پرهیز کنند. همچنین در طول سفر نیز به هشدارها و توصیه‌های ماموران توجه کنند.
وی با تاکید بر اینکه اولویت ما به حداقل رساندن حوادث رانندگی و خسارات جانی ناشی از آن است، گفت: برای تحقق این امر مهم  باید حضور به موقع در صحنه و انتقال سریع به مراکز درمانی انجام شود و برای آن لازم است که از تجهیزات، دانش‌ها و فناوری‌های جدید کمک بگیریم. 
وزیر کشور به راهپیمایی اربعین امسال هم اشاره کرد و گفت: لازم است تشکر کنم از تمام دست‌اندرکاران طرح ترافیکی اربعین ۱۴۰۲، ما امسال علیرغم افزایش زائران اربعین شاهد کاهش تلفات جاده‌ای بودیم که قابل تقدیر است.
انتهای پیام/
ضرورت بهره‌گیری از تجهیزات و فناوری‌های جدید برای کاهش جانباختگان حوادث رانندگی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار