مدیر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در آذربایجان شرقی؛

بنیاد برکت در شهرستان میانه ۷۵۰ طرح اشتغال زایی اجرا کرد

1402/09/21 - 10:02 - کد خبر: 104609 نسخه چاپی

نصر: مدیر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در آذربایجان شرقی گفت: بنیاد برکت در شهرستان میانه تا کنون با تخصیص ۵۳۰ میلیارد ریال و ۷۰۰ میلیون ریال ۷۵۰ طرح اشتغالزایی اجرا کرد.

به گزارش نصر، «مصباح ربانی» روز سه شنبه در حاشیه افتتاح سد پلیمری روستای ملک شهرستان میانه در گفت و گو با ایرنا افزود: با اجرای این طرح ها برای یکهزار و ۸۵ نفر اشتغال زایی شده است.
وی با اشاره به اینکه مشاغل مربوط به زنجیره سبز(کشاورزی) و زنجیره آبی(پرورش آبزیان) از طرح های اولویت دار بنیاد برکت به جهت تامین امنیت غذایی است، گفت: در سال جاری تعداد ۳۲۰ طرح اشتغال زایی شناسایی و ثبت نام شده است که تسهیلات ۶۵ طرح واریز شده است و بقیه طرح ها مراحل بانکی را طی می کند.
وی در خصوص سد پلیمری روستای ملک شهرستان میانه گفت: با توجه به اینکه مشکل کمبود منابع آب و عدم مدیریت مناسب منابع آبی موجود، باغات و تولیدات کشاورزی و در نتیجه اشتغال، درآمد و معیشت اهالی منطقه را به خطر انداخته بود تصمیم گرفته شد با اجرای این طرح ویژه مدیریت منابع آبی موجود بهبود یافته و از تلفات آن جلوگیری شود.
ربانی گفت: این سد با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال با مشارکت اهالی روستا و اعطای تسهیلات به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال توسط بنیاد برکت و نقش تسهیلگری این بنیاد جهت اجرای پروژه با حجم ۴۰۰ هزار مترمکعب اجرا شده است.
شهرستان میانه، در جنوب رشته کوه بزقوش قرار دارد و این شهرستان و مناطق روستایی آن دورترین نقاط نسبت به مرکز استان آذربایجان شرقی به‌شمار می‌رود.
رودخانه های شهرچای، قارلانقوچای ، آیدوغموش ، قزل اوزن ، گرمی چای (گرمرود) از منابع آبی شهرستان هستند که همه این رودخانه‌ها از طریق قزل اوزن به دریای خزر وارد می‌شوند.
علاوه بر این‌ها چندین رود کوچک دیگر از جمله رودخانه شیخ احمد ترکمان، صومعه، اشلق و قوری چای هم که از رشته کوه بزقوش سرچشمه می گیرند به رودخانه قزل اوزن می‌ریزند.
انتهای پیام/
بنیاد برکت در شهرستان میانه ۷۵۰ طرح اشتغال زایی اجرا کرد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار