خبر/

تائید تغییرات بودجه جاری سال ۱۴۰۲ شهرداری تبریز در پی افزایش حقوق کارکنان

1402/09/20 - 23:04 - کد خبر: 104592 نسخه چاپی

نصر: در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز، افزایش میزان بودجه جاری شهرداری تبریز به دلیل تغییرات دستورالعمل‌های پرداخت حقوق مورد بررسی قرار گرفت و به تایید کمیسیون رسید.

به گزارش نصر، علی نوای باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در ابتدای این جلسه، اظهار کرد: دستور نخست جلسه مربوط به ارائه عملکرد منابع و مصارف سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری بوده که در این خصوص بحث و بررسی‌هایی خواهیم داشت.
وی اظهار کرد: دستور دوم جلسه نیز مربوط به لوایح ارجاعی از سوی شهرداری به شورای شهر بوده که در این خصوص هم بحث و بررسی‌هایی خواهیم داشت.
گفتنی است؛ در این جلسه، لایحه شهرداری تبریز در خصوص تغییرات بودجه جاری و عمرانی شهرداری تبریز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بر اساس توضیح مدیران شهرداری تبریز، این تغییرات در دو حوزه کارمندی و کارگری تقسیم می‌شود که با درصدهای متفاوت در بودجه وجود دارد. به دلیل این‌که افزایش‌های اعلام شده بیش از میزان پیش بینی بودجه سالانه شهرداری بوده نیاز به اعمال تغییر و جابجایی در بودجه هستیم.
رئیس کمیسیون برنامه بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه در این خصوص گفت: خوشبختانه بر اساس نظر کمیسیون، شهرداری درخواست خود را به صورت لایحه به شورا ارائه کرد، به دلیل این‌که موضوع افزایش بودجه جاری مربوط به پرداخت حقوق است و هیچ کس با این موضوع مخالفت و مشکلی ندارد.
پس از تبادل نظر اعضای کمیسیون در این خصوص بدون تغییر پیشنهاد شهرداری به تصویب کمیسیون رسید و برای تصویب نهایی به صحن شورا ارسال شد.
در ادامه این جلسه موضوع تغییرات و جابجایی در بودجه عمرانی سال جاری مطرح شد. این موضوع در خصوص جابجایی در بودجه یکصد پروژه شهرداری ارائه شد. شهرداری عدم امکان اجرای برخی از پروژه‌ها و امکان تکمیل و سرعت بخشی به اجرای برخی دیگر از پروژه‌ها را دلیل این پیشنهاد اعلام کرده است.
پس از تبادل نظر اعضای کمیسیون در این خصوص، علی نوای باغبان با بیان این‌که اظهار نظر کمیسیون عمران در این خصوص ضروری است، گفت: کمیسیون ضمن تایید کلیات جابجایی بودجه عمرانی شهرداری در خصوص حذف پروژه‌ها و جابجایی‌های درخواست شده کمیسیون عمران باید اظهار نظر کند.
در ادامه جلسه، عملکرد منابع و مصارف سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری توسط مدیرعامل سازمان مذکور تشریح شده و مورد بحث و بررسی جامع و کامل اعضای حاضر در این جلسه قرار گرفت.
علی نوای باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص بیان کرد: خوشبختانه با گزارش ارائه شده از سوی مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری دریافتیم که منابع و مصارف این سازمان طبق برنامه و بودجه در نظر گرفته شده است و مشکلات آنچنانی را ندارد تنها بخشی از بودجه مربوط به حوزه شهرسازی بوده که متولی جذب آن هم معاونت شهرسازی است.
وی اظهار کرد: ما باید کمک و حمایت‌های ویژه‌ای داشته باشیم تا سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری به جایگاه واقعی خود برسد، بودجه یکی از بخش‌هایی بوده که ما تلاش خواهیم کرد تا در فصل بودجه بندی از برنامه و بودجه ارائه شده این سازمان حمایت‌های لازم را انجام دهیم.
احد صادقی، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه، بیان کرد: لازم است در رابطه با برخی ساختارهای سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری تدابیر جدی اتخاذ شود مثلا این سازمان باید از حیث نیروی انسانی تقویت شده تا در آینده، شهر به صورت هوشمند اداره شود، هم‌چنین در رابطه با سامانه شفافیت نیز مطالباتی داریم که بهتر است در این خصوص هم گزارشی ارائه شده و اقداماتی اجرایی شود.
لازم به توضیح است، اعضا و کارشناسان کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز، پیرامون عملکرد منابع و مصارف سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری مطالبی را تشریح کرده و مورد بحث و بررسی قرار دادند.
انتهای پیام/
تائید تغییرات بودجه جاری سال ۱۴۰۲ شهرداری تبریز در پی افزایش حقوق کارکنان خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار