سخنگوی سازمان غذا و دارو خبر داد:

بازار شیرخشک رو به اشباع است/ عرضه شیرخشک بدون تغییر قیمت با کدملی نوزاد

1402/09/20 - 16:30 - کد خبر: 104579 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه به دنبال اقدامات انجام شده، بازار شیرخشک کشور دارد به سمت اشباع شدن می‌رود، تاکید کرد که این محصول با کد ملی نوزاد، بدون تغییر قیمت در داروخانه‌ها در حال عرضه است.

به گزارش نصر، سجاد اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گویی با اشاره به طرح ساماندهی تامین و عرضه شیرخشک که از حدود یک ماه گذشته آغاز شده است، گفت: به دنبال اقدامات انجام شده، روزانه شاهد افزایش تامین و توزیع شیرخشک هستیم و بازار شیرخشک کشور دارد به سمت اشباع شدن می‌رود.
وی اظهار داشت: با توجه به اصلاح سیاست‌های ارزی در زمینه شیرخشک، داروخانه‌ها موظفند با استعلام کد رهگیری شیرخشک (UID) به همراه کد ملی کودک یا کد مجازاتباع در سامانه تیتک (TTAC) شیرخشک را بدون تغییر قیمت نسبت به قبل برای مصرف کننده به فروش برسانند.
سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد که ملاک قیمت شیرخشک قیمت مصوب سازمان غذا و دارو اعلامی در سامانه تیتک است.
به گزارش ایرنا، از ابتدای آبان ماه ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار قوطی شیرخشک رگولاری توزیع شده و دو شرکت تولید کننده شیرخشک داخلی نیز به صورت سه شیفت در حال تولید این محصول هستند. یک میلیون و یکصد  هزار قوطی شیرخشک نیز از طریق واردات تامین شده و در داروخانه ها عرضه شده اند.
از اواخر مردادماه به دلیل مشکلات پیش آمده در تامین ارز واردات مواد اولیه تولید شیرخشک و همچنین قاچاق آن، تولید این محصول در کارخانجات لبنی کاهش یافته بود که با رفع مشکل اکنون صنایع لبنی با حداکثر ظرفیت مشغول تولید هستند و علاوه بر آن بخشی از نیاز بازار از طریق واردات تامین شده است.
انتهای پیام/
بازار شیرخشک رو به اشباع است/ عرضه شیرخشک بدون تغییر قیمت با کدملی نوزاد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار