مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش:

ساماندهی لباس فرم مدارس/جامعه‌پذیری عفاف و حجاب در بین دانش‌آموزان

1402/09/20 - 16:04 - کد خبر: 104574 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: علاوه بر ساماندهی موضوع لباس فرم در آموزش و پرورش باید اقدامات ویژه‌ای در بحث عفاف و حجاب و مد و لباس در بین دانش‌آموزان انجام شود.

یه گزارش نصر، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی در جلسه هم اندیشی کارگروه مد و لباس اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش با توجه به تکثر فعالیت ها باید توجه ویژه ای در اجرایی کردن فعالیت ها و برنامه ها در حوزه عفاف و حجاب داشته باشد.
وی افزود: موضوع مد و لباس در آموزش و پرورش دنبال می شود خروجی این حرکت باید موضوعی باشد که دانش آموزان با مد و لباس اسلامی ایرانی آشنا شوند و در عمل آن را مورد استفاده قرار دهند.

تاکید بر جامعه‌پذیری عفاف و حجاب در بین دانش آموزان
سجاد لطفی رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور نیز در این جلسه با بیان فعالیت این کارگروه گفت: این کارگروه ۳ عضو اصلی دارد که این اعضا شامل وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد و وزارت صمت است.
وی همچنین با تاکید بر جامعه پذیر کردن عفاف و حجاب در بین دانش آموزان افزود: توسعه و تعمیق آگاهی و باورهای دانش آموزان نسبت به مولفه های اسلام و پوشش، آشنا کردن دانش آموزان با شیوه های غرب در زمینه اشاعه الگوهای رفتاری، معرفی نمادها و الگوهای ایرانی اسلامی در زمینه پوشش از طریق کتب درسی، فراهم کردن زمینه برای لباس مناسب دانش آموزان و کارکنان مدارس و ... از جمله موارد مهم در این کارگروه به شمار می آید.
گفتنی است در این جلسه مشاور وزیر آموزش و پرورش و سرپرست انجمن اولیا و مربیان نیز حضور داشت و اعضای حاضر از معاونت آموزش متوسطه و سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی نیز به بیان نکات مورد نظر پیرامون بحث جلسه پرداختند.
به گزارش ایرنا، وزارت آموزش و پرورش پیشتر در بیانیه‌ای درباره عفاف و حجاب گفته بود: بطور خاص در موضوع عفاف و حجاب خانواده و مدرسه مهم‌ترین عامل درآشنایی و باورمند کردن دانش آموزان هستند، اما رسانه‌های جمعی و بسیاری از دستگاه‌های دیگر برای به ثمر نشاندن زحمات خانواده و مدرسه در این موضوع نقش موثری دارند و نباید از تاثیرپذیری دانش آموزان از اشخاص محبوب که بعضا نقش الگویی در ذهن دانش آموزان دارند، غفلت کرد و لازم است همه عوامل موثر در تربیت کودکان و نوجوانان همپای نهاد خانواده و مدرسه حرکت کنند و تضادی نداشته باشند.
انتهای پیام/
ساماندهی لباس فرم مدارس/جامعه‌پذیری عفاف و حجاب در بین دانش‌آموزان خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار