معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در گفتگو با «نصر» مطرح کرد:

راه آهن میانه-تبریز با اتصال به ایستگاه اصلی تبریز تکمیل می شود

1402/09/20 - 16:31 - کد خبر: 104572 نسخه چاپی

نصر: معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تصویب نهایی پروژه اتصال ایستگاه راه آهن خاوران به ایستگاه اصلی راه آهن تبریز، گفت: یک شرکت از چین اجرای این پروژه را تقبل کرده و موافقت‌نامه‌های اولیه وزارت راه اعلام شده است و اکنون در فاز بعدی جهت مذاکرات قیمتی قرار دارد.

به گزارش نصر، "جبارعلی ذاکری" در گفتگوی اختصاصی با نصر با تاکید بر اهمیت پروژه راه آهن تبریز - میانه گفت: پروژه راه آهن تبریز میانه سالیان سال به دلایلی مورد کم لطفی و بی‌مهری قرار گرفته بود، اما از سال ۹۶ به بعد عزم جدی برای اتمام این پروژه وجود داشت که یک فاز آن تابستان آباد به بهره‌برداری رسید اما مورد استقبال مردمی قرار نگرفت. 
وی ادامه داد: فاز دوم این پروژه به ایستگاه خاوران پیش بینی شده بود که این ایستگاه بعنوان شرق تبریز به حساب می‌آید. 
ذاکری تاکید کرد: این پروژه ناقص است و ایستگاه شرق تبریز زمانی تکمیل می‌شود که به ایستگاه اصلی راه آهن در غرب تبریز متصل شود. 
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در پاسخ به علت طولانی شدن پروژه گفت: طولانی شدن پروژه به خاطر اظهار نظرهای کارشناسی متفاوت بود؛ ۲۷ مورد مطالعه بر این اساس انجام شده و نظرات مختلف ارائه شده بود.
ذاکری گفت: پروژه اتصال ایستگاه راه آهن خاوران به ایستگاه راه اهن اصلی تبریز اسفند ماه گذشته در شورای برنامه ریزی استان تصویب شد. 
وی اضافه کرد: گزینه نهایی که در این پروژه مصوب شد 9 هزار و 750 متر مسیر زیرزمینی دارای تونل‌های منقطع است که پیش‌بینی شده تا در توسعه شهر مانع نباشد. خوشبختانه ارگان‌های نظامی هم در این رابطه کمک کردند و مصوبه نهایی اخذ شد. 
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: دومین گام اخذ فاینانس دولتی بود که غیر از آن اگر متکی به درآمدهای نفتی بودیم باید بیش از ۱۵ سال منتظر می ماندیم. 
ذاکری ادامه داد: پافشاری ما این بود که بتوانیم پروژه را به سمت فاینانس دولتی ببریم و در این راستا مذاکرات انجام گرفته و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته بود. 
وی افزود: خوشبختانه این پروژه جزو پروژه‌های فاینانسی دولت چین است که در لیست مصوبات ریاست جمهوری قرار گرفته و در سفر ریاست جمهوری طبق پیگیری‌ها مورد موافقت رئیس جمهور قرار گرفت و دستور صریح برای اجرای این پروژه صادر شد. 
این مقام ارشد استانی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که پروژه به صورت فاینانس دولتی جلو برود، این پروژه از حوزه کاری استان خارج و در دست وزارت راه و وزارت اقتصاد و دارایی است که مکاتبات آن را انجام داده ایم و مقدمات فاینانس انجام گرفته اما به شورای اقتصاد راه نیافته شورای اقتصاد آخرین مرحله خواهد بود. 
ذاکری در پایان خبر داد: شرکتی از دولت چین اجرای این پروژه را تقبل کرده و موافقت‌نامه‌های اولیه وزارت راه اعلام شده است و اکنون در فاز بعدی جهت مذاکرات قیمتی قرار دارد.
انتهای پیام/
راه آهن میانه-تبریز با اتصال به ایستگاه اصلی تبریز تکمیل می شود محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار