بهادری جهرمی:

سرمایه‌گذاری ویژه دولت در حوزه بهداشت و درمان/مناطق محروم در اولویت است

1402/09/20 - 15:39 - کد خبر: 104570 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت سیزدهم در حوزه زیرساختی بهداشت و درمان سرمایه‌گذاری مضاعف داشته است، گفت: در این رابطه حدود ۱۵ هزار تخت بیمارستانی با اولویت مناطق محروم راه‌اندازی شد.

به گزارش نصر، علی بهادری جهرمی روز دوشنبه - ۲۰ آذرماه - در نشست پاسخگو در برابر جمهور در دانشگاه شهید بهشتی با بیان‌ اینکه حضور در جمع خبرنگاران توفیقی است، با اشاره به اقدامات دولت در حوزه بهداشت و درمان اظهار داشت: ایام روی کار آمدن دولت مردمی را حضور ذهن دارید که روزانه بیش از ۷۰۰‌ نفر فوتی کرونا در کشور را شاهد بودیم و فضای سیاسی و اجتماعی سنگین برکشور حاکم بود.
وی افزود: در آن روزها، برنامه های سیاست خارجی دولت قبل به نتیجه نرسیده بود و در سیاست داخلی نیز نارضایتی از عملکرد دولت اتفاق افتاده بود و کشور درگیر یک بحران همه جانبه بود، لذا دولت مردمی مکلف بود روی حل این بحران ها تمرکز کند.
سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت سیزدهم در حوزه زیرساختی و بهداشت و درمان سرمایه گذاری مضاعف داشته است، ادامه داد: حدود ۱۵ هزار تخت بیمارستانی به تخت های بیمارستانی فعال در کشور افزوده شده و حدود ۱۰ درصد تخت بیمارستان های موجود در کشور در این دو سال به بهره برداری رسیده است .
بهادری جهرمی با اشاره به اینکه تخت های پی ای سیو در این دولت دو برابر شده است، گفت: طی دو سال گذشته در تجهیز و توسعه طرح های درمانی حدود ۵۰۰ پروژه بهره‌برداری شده که یکصد طرح در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته بوده و در پروژه بهداشتی نیز بیش از دو هزار طرح تکمیل شده است.
وی بیان داشت: اکنون توزیع پزشکان و متخصصان در مناطق محروم ۱۰ درصد نسبت به گذشته افزایش یافته است.
سخنگوی دولت بهره برداری از ۵۳ مرکز دندانپزشکی طی دو سال گذشته با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم برشمرد و افزود: همچنین در ادامه توجه به مناطق محروم در آزمون دستیاری سهمیه بومی در نظر گرفته شد تا بتوان در حوزه دستیاری پزشکی، نیروی انسانی متخصص در این مناطق داشته باشیم.
بهادری جهرمی یادآورشد: درمان ناباروری در این دو سال تحت پوشش بیمه قرار گرفت و کودکان تا پنج سالگی و مادران باردار نیز از بیمه رایگان بهره مند شدند.
وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم همه افرادی که جزو دهک پنج بودند را شناسایی کرد، افزود: در حوزه اقلام دارویی، پیش از این حدود ۴۰۰ قلم دارو تحت پوشش بیمه قرار داشتند که اکنون به بیش از هزار قلم دارو رسیده‌ایم.
انتهای پیام/
سرمایه‌گذاری ویژه دولت در حوزه بهداشت و درمان/مناطق محروم در اولویت است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار